Direktor turističke zajednice: “Ovo je loš marketing za Hrvatsku”

Vijesti 30. lip 202306:55 0 komentara
Toni Katic/HaloPix / PIXSELL

Direktorica turističke zajednice Ivana Alilović i direktor Turističke zajednice Međimurske županije Rudi Grula u Klimatskoj budućnosti Tee Blažević govorili su o osnaživanju kontinentalnog turizma.

Alilović kaže: “Kao cjelogodišnja destinacija Zagrebačka županija ove godine bilježi veliki porast spram 2019., ali možemo reći da nam je 2022. bila rekordna. Brojke su u plusu. Imamo 20% više dolazaka i 21% više noćenja. Opet imamo nedostatak smještajnih kapaciteta, ali radimo i na tome. Zagrebačka županija pola sata od centra Zagreba nudi zeleni odmor za svakoga”.

Kad je riječ o situaciji u Međimurskoj županiji, Grula kaže: “Mi smo zadovoljni fizičkim pokazateljima – dolascima i noćenjima, ali ono što nas još više raduje je to što nam raste i dužina boravka gostiju što je značajno palo za vrijeme covida jer naša destinacija je usmjerena prema kongresima, kratkim sastancima i slično. Ti poslovni gosti su nam se vratili, a oni produžavaju duljinu boravka. Mi smo ukupno gledajući kao destinacija pokušavali komunicirati zadovoljstvo lokalne zajednice i gosta, a ne toliko sam broj noćenja i dolazaka”.

Govorili su i o podizanju cijena. Alilović kaže: “Mi bilježimo kvalitetu prije svega. Naglasak je na tome da svi radimo na podizanju kvalitete s ciljem podizanja konkurentnosti naše destinacije. Ne možemo pobjeći od inflacije – cijeli svijet je pogođen njome. Ne rastu cijene samo u Hrvatskoj. Nedavno sam bila u Americi, cijene su otišle u nebo. I ti turisti koji dolaze iz stranih zemalja, vidimo da dolaze na naše destinacije, očekuju ih vrijedni domaćini i dobiju visoku kvalitetu. Svaka destinacija na kontinentu mora se potruditi da pokaže veću autentičnost i vrijednost za novac”.

Alilović navodi primjer nove Michelinove zvjezdice restorana Korak u Plješevici koji je svoja vrata otvorio za vrijeme covida, a ostvario je velik uspjeh zahvaljujući lokalnim namirnicama, održivoj priči i velikom trudu.

N1

Grula govori o podacima Svjetske turističke organizacije koji kažu da čak 80% stanovništva želi posjećivati održive destinacije. “Spremni su i 20% više platiti za usluge iste vrste ako destinacija vodi računa o održivosti. Ovo je trenutno marketinški loše za Hrvatsku. To su generalno neki pikovi koji slažu jednu sliku o Hrvatskoj. Uvijek će neke sredine ili pojedinci tražiti za sebe nešto više bez ulaganja u kvalitetu. Mi smo se u Međimurju 20 godina borili da nas prepoznaju kao destinaciju koja nudi visoku kvalitetu i fer cijenu. Mi nudimo zaista kvalitetan mix healthnessa, wellnessa i zdravog odmora, dobre prehrane, zatim gastronomije koja je naša autentična međimurksa sa visokokvalitetnom međimurskom cestom. Mnogi se iznenade kad kažem da je Međimurska županija druga u Hrvatskoj po omjeru zaštićene prirode u odnosu na ukupnu površinu, a znamo da je najnaseljenija po kvadratnom metru. Nudimo i kulturnu ponudu kroz naše muzeje i aktivan odmor s biciklističkim stazama. To je naš mix. Ako se previše oslonite samo na jedan element onda ste kao destinacija u problemu”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!