Zagreb ima problema s javnim prijevozom, i to je odavno poznato. Velike gužve, povremeni problemi s aparatima za karte i pokaze, nedolazak autobusa ili tramvaja samo su neki od njih, a utječu na sve građane Zagreba koji se oslanjaju na javni prijevoz da bi stigli na posao, u školu, liječniku ili bilo gdje drugdje.
U posljednje vrijeme nekolicina građana požalilo nam se da konstantno ZET-ovi autobusi radnim danima u nekim kvartovima kasne ili se ni ne pojave prema propisanom rasporedu vožnje, zbog čega onda sljedeći bus bude krcat i ne može primiti nove putnike. Pitali smo ZET je li upoznat s tim problemima i kako ih namjeravaju riješiti.
“Situacije kada vozilo ne dođe na stajalište u predviđeno vrijeme zasigurno nisu ugodne, no nadležna služba ZET-a kontinuirano prati stanje na terenu te u slučaju odstupanja uzrokovanih gužvama, vremenskim uvjetima, radovima, prometnim nezgodama, kvarovima i drugim okolnostima na koje kao prijevoznik ne možemo u cijelosti preventivno utjecati, poduzima raspoložive prometne mjere kako bi se ponovno osigurala odgovarajuća dinamika prijevozne usluge”, kazali su nam iz ZET-a.
Zašto se ne poveća broj linija ili vozila?
Istaknuli su da u slučaju privemene regulacije prometa i radova može doći do otežanog prometovanja i kašnjenja linija javnog gradskog prijevoza.
“Kod primjene privremenih regulacija, najveći problemi nastaju u prvim danima, odnosno dok se ne normaliziraju prometni tokovi i dok dio korisnika individualnog prijevoza ne pronađe nove alternativne pravce”, dodaju.
Pitali smo ZET zašto ne povećaju broj autobusa koji prometuju linijama u kojima su česte gužve, no oni poručuju da “dodatna prilagodba rasporeda vožnje ne bi imala značajniji utjecaj na okolnosti koje dovode do duljih čekanja na stajalištima, jer spomenuti termini sastavni su dio vršnog prometnog opterećenja”.
Dodaju da su gužve najčešće tijekom najvećih jutarnjih i poslijepodnevnih migracija te da bi se uključivanjem dodatnih voznih jedinica također mogla smanjiti protočnost na traci.
“Kako živimo u urbanoj prometnoj sredini, koja je što se prometa tiče specifična, povremeno se putuje nešto dulje jer se vozila ZET-a kreću u kolonama s ostalim vozilima, a koje se formiraju na najfrekventnijim cestovnim dionicama”, naveli su iz ZET-a i dodali:
“Međutim, unatoč otegotnim okolnostima koje utječu na realizaciju usluge, naši korisnici uz najpovoljniju cijenu prijevoza, imaju na raspolaganju i najdinamičniju, odnosno najintenzivniju uslugu u Republici Hrvatskoj.”
Novi autobusi
Do kraja godine Zagreb će dobiti 65 novih autobusa, potvrdili su nam iz ZET-a, a ti će autobusi zamijeniti one stare niže EURO norme, odnosno novim će se autobusima modernizirati postojeći vozni park.
“Oni se nabavljaju u okviru Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”, a temeljem Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava potpisanog između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) te tvrtke Zagrebački električni tramvaj. Ukupna vrijednost Projekta je 180.496.620,83 kuna, od čega se 85% prihvatljivih troškova sufinancira iz Kohezijskog fonda”, poručuju iz ZET-a.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare