Nove kupovne navike otvaraju nova pitanja

Vijesti 11. sij 202109:42 > 10:10 0 komentara
Hrvatska pošta, paketomat
Hrvatska pošta

Kad bi iz tržišne perspektive trebali izdvojiti ključnu riječ koja je obilježila proteklu godinu, to bi vjerojatno bila riječ – rekord.

Specifični i izvanredni uvjeti u kojima živimo i poslujemo veći dio godine poslužili su kao raketno gorivo višegodišnjim trendovima rasta e-trgovine čiju kulminaciju u prosincu pratimo u stvarnom vremenu.

E-trgovina zadržala nove kupce

Zahvaljujući proljetnoj karanteni veliki broj ljudi promijenio je navike i okrenuo se kupovini preko interneta. Čak i nakon popuštanja mjera e-trgovina u Hrvatskoj je nastavila rasti jer su mnogi prepoznali prednosti takve kupovine, ali i zaključili da putem interneta nekad imaju čak i veći izbor domaćih proizvoda i hrane nego u obližnjim trgovinama. Rast e-trgovine i rekordne količine paketa otvorile su nova pitanja kojima se bave logističke tvrtke – kako zadovoljiti sve veće potrebe korisnika i pritom ispoštovati epidemiološke preporuke?

Paketomati kao odgovor na nove izazove

I bez uvjeta koje nam je nametnula pandemija, naša životna dinamika ubrzano se mijenja zahvaljujući razvoju tehnologije i poslovne okoline zbog koje smo sve više mobilni. Kako onda dočekati poštara ili dostavljača? U Hrvatskoj pošti smatraju da imaju dugoročno rješenje za isporuku paketa korisnicima koji su sve manje kod kuće, a sve više na brojnim lokacijama tokom dana. To rješenje su paketomati, a prvih 150 od ukupno njih 300 stići će već u prvom kvartalu 2021. godine. Bit će postavljeni na urbanim i frekventnim mjestima diljem Hrvatske. Paketomati će korisnicima Hrvatske pošte omogućiti da sami biraju kada će preuzeti svoju pošiljku, sedam dana u tjednu, od 0-24. Primjerice, ako ste noćni tip, možete se u 2 sata ujutro prošetati do obližnjeg paketomata i preuzeti svoju pošiljku.

Korisnici dobivaju moć

Velika je to vijest za korisnike Hrvatske pošte koji će tako dobiti ‘moć’ u upravljanju svojim paketom jer će moći odabrati vrijeme isporuke, ali i vrijeme odlaska do paketomata kako bi preuzeli pošiljku. Paketomati će jamačno smanjiti i redove čekanja u pojedinim poštanskim uredima koji će i dalje ostati centralna točka mnogih manjih mjesta i naselja diljem Hrvatske. Partner Hrvatske pošte u ovom 108 milijuna kuna vrijednom projektu je Pošta Estonije, a ona je najnapredniji primjer korištenja paketomata u Europi – čak 90 posto isporuka paketa Estonci, inače europski prvaci u mnogim sferama digitalnog društva, obavljaju upravo na ovaj način.

Ulaganja s fokusom na korisnika

Paketomati će se pokazati korisnima i u jeku pandemije, te preporučenih mjera fizičke distance obzirom da korisnici po svoju pošiljku više neće morati u poštanski ured, a time će izbjeći potencijalnu interakciju s drugima. Paketomati su samo dio noviteta koje Hrvatska pošta priprema za 2021. u kojoj se očekuje i lansiranje novog korisničkog portala ‘Pošta.hr’ koji će uz potpunu transparentnost omogućiti korisnicima da u svakom trenutku znaju što se događa s njihovom pošiljkom. U proteklih nekoliko godina Hrvatska pošta investirala je više stotina milijuna kuna u digitalizaciju i transformaciju poslovanja kako bi i u okolnostima novih trendova koji se ubrzano mijenjaju zadržala svoj temeljni cilj – biti građanima na usluzi.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!