Komunikacijski stručnjak Marko Rakar komentirao je za N1 jedno od najvećih curenja podataka iz Facebooka, između ostalog i nešto manje od 700.000 korisnika Facebooka iz Hrvatske.
“Nikome ne treba biti svejedno ako im iscure podaci o 600 milijuna korisnika”, krenuo je Rakar od ukupne globalne brojke:
“To je ogroman problem, za Facebook je to prvenstveno reputacijski rizik. Ako se pokaže da je to curenje bilo mimo onog već prijavljenog curenja iz 2019., onda se izlažu riziku kazni. Imali smo u međuvremenu donošenje GDPR-a u okviru EU-a i kazne koje proizlaze iz takvog curenja su astronomske čak i za Facebook.”
Objasnio je o kojim je podacima korisnika riječ:
“U tom data setu se nalaze broj telefona, ime i prezime, mjesto u kojem ste rođeni, mjesto u kojem živite, mail adresa i poslodavac, ako ste upisali taj podatak. Ovisno o tome što ste sve upisali i koliko je vaš profil bio zatvoren u trenutku kad je došlo do curenja, toliko je podataka izašlo vani.”
“Passwordi nisu u tom data setu. Elementarna vrijednost tih podataka odnosi se na razne marketinške kompanije ili teleprodavače koji će vam pokušati prodati nekakvu uslugu. To je primarna opasnost koja će se dogoditi hrvatskim korisnicima”, rastumačio je Rakar.
On je odgovorio i što smatra hoće li ova situacija ili ovakve situacije utjecati na to da ljudi ubuduće budu oprezniji u dijeljenju podataka preko interneta, odnosno preko društvenih mreža:
“Iskreno, ne vjerujem. Društvene mreže, osobito u pandemijsko vrijeme, služe nam da ostanemo u kontaktu s našim kolegama, prijateljima. Društvene mreže ostvaruju društveno korisnu funkciju za svoje korisnike. Kompanije poput Facebooka aktivno rade da se takve situacije više ne dogode.”
Objasnio je još neke stvari u vezi podataka koji su najnovije osvanuli na internetu:
“Ta sigurnosna rupa koja se dogodila, začepljena je u kolovozu 2019. i nakon toga se nije ponovila. U tom setu podataka, koji se odnosi na hrvatske korisnike, nisam vidio podatke koji su nastali nakon 2019. godine.”
Što se tiče korištenja društvenih mreža u Hrvatskoj rekao je da razina korištenja tog dijela medijske scene nije posebno razvijena. Unatoč tome što ulazimo u razdoblje lokalnih izbora, kazao je, primjećuje se samo to da nastaje niz privremenih profila i jednokratkih portala:
“Ništa novo.”
“Ako mogu nešto izdvojiti, župan Komadina je objavio niz ekstremno komičnih videa. Vrijedi pogledati, bili njegov birač ili ne. Kvalitetno su napravljeni”, istaknuo je.
Osoba iz politike, primijetio je i to, koja dobro koristi društvene mreže predsjednik je Republike Hrvatske Zoran Milanović. Rakar je rekao da se Facebook pokazao najboljom društvenom mrežom za oblik komunikacije kojem je Milanović sklon, pa i njegova pozicija koja mu dopušta slobodan i neopterećen stil komunikacije. Za Twitter je Rakar kazao:
“Teško je unutar toga precizino oblikovati misao.”
I dok je voditelj primijetio da je Donald Trump to uspijevao, pa čak svojim objavama spasio tu mrežu od silazne putanje u koju je zašla, Rakar vidi razliku između dva politička govora i dvije društvene platforme.
“Predsjednik Milanović je ipak jedna sofisticirana osoba bez obzira što mislili o njemu. On je obrazovan i načitan čovjek”, za razliku od Trumpa, objasnio je Rakar.
Za optužbe Milanovića da nakon jučerašnjeg premijerovog prozivanja zastupnice Sandre Benčić u Saboru, usto još i sa svim onim vrijeđanjima u Saboru, nije bilo reakcija udruga koje bi, kako smatra, trebale reagirati, Rakar je rekao:
“Puno nevladinih organizacija ovisi u državnom proračunu i, kada je potreban kritički glas za obraniti nekoga, u određenim situacijama nezgodno je to i izreći. Posebno je to nezgodno to napraviti prvi. Tako da je to odsustvo te kritike u nekoj mjeri očekivano.”
“Možemo se složiti o Milanoviću što i kako govoriti ili se ne složiti, ali on kad krene, otvara pitanja koja su vrijedna, o kojima po mom mišljenju treba razgovarati i naravno da se cijeli dijelovi populacije, posebno političkog establišmenta, nađu pogođeni i povrijeđeni”, objasnio je dalje da je riječ o dinamici demokratskog društva.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.