U Hrvatskoj je udjel željezničkog putničkog prijevoza i dalje u padu. Tijekom 2019. godine iznosio je samo 2,4 posto, prema podacima Eurostata. Postotak za prijevoz međugradskim autobusima te gradsko-prigradskim autobusima i tramvajima je veći, 13,4 posto. No, ta vrsta prijevoza stagnira već nekoliko godina. Najviše, 84,2 posto, građana putuje automobilima.
“Kad je u pitanju daljnji razvoj sustava integriranog prijevoza putnika, sjeverne županije su u prednosti jer imaju izrađen Master plan za integrirani prijevoz putnika, zajednički strateški regionalni dokument Varaždinske, Međimurske i Koprivničko-križevačke županije”, rekao je predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina na raspravi o javnoj usluzi u javnom prijevozu putnika u hrvatskim županijama, organiziranoj u Varaždinu, prenosi Večernji list.
Predsjednik Koordinacije unutarnjeg javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika pri HUP-u Hrvoje Meštrović rekao je da se prijevoznici suočavaju s povećanjem troškova goriva i plaća radnika.
“Građani su nezadovoljni i veliki broj ih se iseljava”
“Troškove smo pokrivali kroz cijenu karte, no ona je prešla psihološku granicu, sve iznad petsto kuna za mjesečnu kartu je neprihvatljivo, a iznad tisuću kuna je suludo. U županijama u kojima ne postoji javna usluga prisiljeni smo zatvarati linije na kojima troškovi premašuju prihode. Za razliku od toga, u županiji u kojoj postoji javna usluga, putnici imaju nižu cijenu karte, a prijevozniku je osigurano pokrivanje troškova, pri čemu se svako povećanje cijena mora dokazati. Mi više nemamo vremena čekati s uvođenjem javne usluge jer su nam građani nezadovoljni i veliki broj ih se iseljava”, naglasio je.
Europski strateški dokumenti snažno zagovaraju razvoj javnog prijevoza i omogućavaju sufinanciranje raznih projekata, rečeno je.
“Javni prijevoz je ekološki i energetski najpovoljniji način prijevoza, višestruko sigurniji od automobila, pokretač ekonomskih aktivnosti i alat za osiguranje demografske stabilnosti”, istaknuo je pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove Varaždinske županije Darko Majhen.
Dodao je da Varaždinska županija želi uspostaviti novi i kvalitetniji sustav javnog autobusnog prijevoza s kvalitetnijom mrežom linija i većim brojem polazaka.
Jedan od ciljeva je uspostava integriranog javnog prijevoza, što znači da korisnik na području cijele regije može za sve linije javnog prijevoza, dakle za putovanje vlakom, autobusom ili tramvajem koristiti jednu kartu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!