Projekt Tajni kupac bliži se kraju: “Traganje za jeftinijim robama i uslugama ostat će bezuspješno”

Vijesti 18. pro 202320:05 0 komentara
Zeljko Lukunic/PIXSELL / Ilustracija

Sa zadnjim danom ove godine završava i zakonska obveza dvojnog iskazivanje cijena u eurima i kunama, uvedena u lipnju 2022. radi lakšeg prilagođavanja domaćih kupaca uvođenju eura kao službene valute u Hrvatskoj.

S istekom dvojnog iskazivanja cijena završit će i projekt “Tajni kupac” koji je pokrenulo Ministarstvo gsopodarstva i održivog razvoja, također radi boljeg informiranja i zaštite potrošača tijekom prve godine uvođenja eura.

U projektu je sudjelovalo šest udruga za zaštitu potrošača iz različitih dijelova Hrvatske čiji su tajni kupci iz mjeseca u mjesec popisivali cijene odabranih roba i usluga prateći njihova poskupljenja ili pojeftinjenja. Poskupljenja je iz mjeseca u mjesec bilo znatno više nego pojeftinjenja. ako je bilo i u studenome.

HUZP: Poskupjeli tjestenina, banane, cijelo pile, šišanje…

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) iz Zagreba, najveća takva u Hrvatskoj, u studenome je zabilježila nova poskupljenja. Pojeftinjenja nije bilo, ni starih ni novih. Tajni kupci HUZP-a ih, zapravo, uopće i nisu zabilježili tijekom trajanja projekta.

“Tajni kupci još ovaj mjesec popisuju cijene i onda ovaj projekt završava, pa će tako izgleda naše traganje za jeftinijim robama i uslugama ostati bezuspješno”, kažu u HUZP-u.

U studenome su zabilježili poskupljenje tjestenina od 0,10 eura, s tim da su im tajni kupci dojavili kako tjestenine Barilla s ograničenom cijenom u ponudi nema.
“Cijelo pile cijelo je poskupjelo 0,13 eura, suha slanina i banane za 0,49 eura, a žensko šišanje i frizura skuplji su za 1,42 eura”, objavili su.

CEIP: Dva artikla poskupjela, tri pojeftinila

Centar za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) iz Bilja kod Osijeka sudjeluje u projektu Tajni kupac na istoku Hrvatske. Tamo kažu da su tijekom terenskog praćenja cijena u studenome zabilježili dva poskupljenja.

“Cijena vrećice čipsa u listopadu je iznosila 0, 99 eura, a u studenom je za taj proizvod potrebno izdvojiti 1,19 eura. Cijena suncokretovog ulja u listopadu je bila 1,15 eura, a 8,66 kuna) , u studenom se cijena povećala na 1,29 eura ( 9,72 kn). U CEIP-u kažu da su njihovi takjni kupci u studenome zabilježili smanjenje cijene tri proizvoda – bijelog kruha, svinjetine i slatkog zelja.

Potrošački centar: Poskupjelo mlijeko, zelje, mrkva…

U projektu sudjeluje i Potrošački centar iz Rijeke. Njihovi tajni kupci u studenome su zabilježili poskupljenja pet artikala i niti jedno pojeftinjenje.

U odnosu na cijene iz listopada, poskupjeli su svježe mlijeko u pakiranju od litre s 3,2 posto mliječne masti. Mliječna čokolada Dorina, pakiranje od 80 grama. Jetrena pašteta od 100 grama, slatko zelje u rinfuzi te mrkva u pakiranju od 1 kilograma.

ZvoniMir: Poskupjelo 10 proizvoda, edamer čak 50 posto

Udruga ZvoniMir iz Knina projekt Tjni kupac provodi na području Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske županije prateći cijene 55 roba na 21 prodajnom mjestu.

“Upravo smo se ponadali da će se cijene stabilizirati jer smo imali trend od dva mjeseca poskupljenja kod manjeg broja usluga i roba, ali smo se, nažalost, razočarali već kroz mjesec studeni. Naime u studenome bilježimo poskupljenje kod 10 praćenih roba i usluga i to u prosjeku za 6,41 kunu. Od praćenih proizvoda najviše je poskupio polutvrdi sir Edamer za čak 50 posto u odnosu na listopad te deterdžent Ariel regular u pakiranju od 1,7 kilogram koji je poskupio za 20 posto”, priopćili su iz udruge ZvoniMir.

DZS: U studenome inflacija – 4,7 posto

U petak je Državni zavod za statistiku (DZS) objavio da su cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u studenome na godišnjoj razini u prosjeku bile više za 4,7 posto, dok su u odnosu na prethodni mjesec (listopad 2023.) u prosjeku bile manje za 0,1 posto.

Najveći porast zabilježen je u kategorijama Restorani i hoteli, Hrana i bezalkoholna pića te Odjeća i obuća.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!