Samo je 28 novih vlakova, ostali su stariji od 45 godina

Vijesti 14. tra 202115:59 > 15:59 1 komentar
Hrvatska željeznica, HŽPP, vlak, nagibni vlak
Nikola Cutuk/PIXSELL / ilustracija

Predsjednik Uprave HŽ-a Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je u srijedu na skupu "Značaj željeznice u prometnim sustavima regija" da je u putničkom prijevozu samo 28 novih vlakova, a ostali su stariji od 45 godina, te da će ove godine početi voziti sedam novih elektromotornih vlakova.

O mogućnostima željeznice kao okosnice javnog prijevoza razgovaralo se u srijedu u Vinkovcima u sklopu stručne konferencije “Značaj željeznice u prometnim sustavima regija”, u organizaciji Hrvatskog društva željezničkih inženjera i Vukovarsko-srijemske županije.

“Osiguranim sredstvima za sljedeći period preko EU fondova vjerujemo kako će se vratiti stari sjaj Vinkovcima kao željezničkom centru Hrvatske i željezničkom čvorištu teretnih i putničkih vlakova, tako da će uz najviše upotrebljavani putnički prijevoz pravac Vinkovci – Osijek biti i čvorište i pravac za Brčko, Suboticu, Beograd, Zagreb i Sarajevo, kao što je to nekada i bilo”, rekao je vukovarsko-srijemski župan Božo Galić.

Izrazivši zadovoljstvo što se takav skup održava u Vinkovcima, rekao je kako mu nije drago što građani Vukovarsko-srijemske županije već 30 godina čekaju da željeznicom brže putuju prema Zagrebu.

“To je glavni željeznički koridor i obnova ide presporo. Vinkovci su željezničko čvorište u Hrvatskoj i želimo da se željeznica ovdje što prije obnovi”, rekao je Galić.

Stanje s vlakovima

Predsjednik Uprave HŽ-a Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je kako Putnički prijevoz ima samo 28 novih vlakova, a ostali su stariji od 45 godina.

“Nezavidno stanje je i na prugama, pogotovo na ruralnim i malim prugama. U trenutnoj fazi je priprema cijelog niza dokumenata, i to je ono što bi u budućem razdoblju trebalo malo konkretnije definirati i odrediti smjer što se tiče same željeznice. Pokušavamo podignuti tu kvalitetu prijevoza”, rekao je Ukić.

Podsjetio je da u Hrvatskoj čak dvije trećine pruga nije elektrificirano, te da elektrificirano samo 980 kilometara.

“Kroz Nacionalni plan oporavka nominirali smo nabavu novih tzv. baterijskih i elektrobaterijskih vlakova”, rekao je, dodajući kako će ove godine na hrvatskim prugama početi voziti sedam novih elektromotornih vlakova.

Po riječima predsjednika Hrvatskog društva željezničkih inženjera Gorana Horvata, dosad je bilo pravilo da su isključivo Ministarstvo prometa i Vlada zaduženi za razvoj željeznice, ali se ulaskom Hrvatske u Europsku uniju otvorila mogućnost da lokalna zajednica preko fondova Europske unije kupi vlak, kao što kupi autobus ili neko drugo vozilo.

Kao pozitivan primjer, navedene su neke poljske regije koje su europskim novcem kupile vlakove i obnovile lokalne pruge.

Prikazan je i videoprilog o radnom sastanku, održanom u Vukovaru 2019. godine, na kojem su zamjenik maršaleka Velikopoljske regije Wojcieh Jakowiak i njegovi suradnici s predstavnicima Hrvatskih željeznica razgovarali o mogućnostima obnove željezničke infrastrukture europskim novcem.

Velikopoljska regija prva je od poljskih regija razvila model obnove željezničke infrastrukture novcem iz europskih fondova koji uključuje nabavu prijevoznih sredstava.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare