Dok cijene roba i usluga u Hrvatskoj uglavnom rastu, a mnogi građani nisu još posve navikli na euro i teško im je pratiti promjene cijena, svaka pomoć da se snađu u tome dobro im dođe.
Pritom su im od velike pomoći mobilne aplikacije za uštede putem kojih mogu saznati što se nudi na promotivnim akcijama u trgovačkim lancima te usporediti cijene pojedinih proizvoda.
Osim mobilnih aplikacija samih trgovačkih lanaca (većina ih ima) putem kojih obavještavaju kupce o svojim ponudama i popustima, postoji nekoliko domaćih aplikacija kreiranih upravo zato da bi korisnici dobili informacije o tome gdje su pojedini artikli jeftiniji. Donosimo popis ponajboljih domaćih aplikacija za uštede prilikom kupovine u maloprodajnim lancima.
360 Promo
Ova aplikacija za uštede najnovija je na domaćem digitalnom tržištu.
“Unutra je preko 5.000 različitih artikala od deset vodećih lanaca robe široke potrošnje, što je preko 90 posto tržišta u Hrvatskoj. Možete pojedinačno po proizvodu, kategoriji ili vašoj kupovnoj listi pretražiti što je u zadanom trenutku na akciji”, rekao je tvorac aplikacije 360 Promo Josip Muller gostujući nedavno u Newsroomu na N1.
“Testirali smo aplikaciju i ljudi su uglavnom uspjeli uštedjeti između 40 i 70 eura na tjednim kupovinama”, dodao je Muller.
Ta besplatna aplikacija dostupna korisnicima i Android uređaja kao i iPhonea i iPada, omogućava pregledavanje kataloga svih ovdašnjih trgovačkih lanaca, također i ponude trgovačkih centara i specijaliziranih trgovina. Usto nudi informacije o radnim vremenima trgovina nedjeljom, a korisnik može u toj aplikaciji pohraniti sve svoje kartice vjernosti (loyalty kartice).
33 posto
Sličnu aplikaciju, 33 posto, Muller je s dvojicom kolega osmislio i prije dvije godine, kada je inflacija uzela maha, a svaka informacija o popustima i akcijskim ponudama bila zlata vrijedna.
U ovoj aplikaciji moguće je pretraživati akcijske ponude iz letaka trgovačkih lanaca po željenom proizvodu i saznati gdje koji košta manje ili više. Osim tog kriterija, moguća je i pretraga određenih brendova ili pojedinih trgovina maloprodajnih lanaca u blizini. Najbolje u ovoj aplikaciji, prema riječima njenog kreatora, jest da korisnik može sastaviti listu proizvoda koje najčešće kupuje, pa mu aplikacija izlistava cijene tih proizvoda u pojedinim trgovinama. Ova aplikacija dostupna je samo za korisnike Android mobilnih uređaja.
Košarica
Početkom prošle godine, kada je euro postao službenom valutom u Hrvatskoj, zadarska tvrtka Smart Solutions izradila je i ponudila aplikaciju Košarica. I ta nudi pregled trenutnih akcijskih ponuda u svim većim trgovinama u Hrvatskoj, a uz pretraživanje željenih artikala i sastavljanja lista za kupovinu, aplikacija je imala i konverter cijena iz eura u kune, što je mnogima bilo od velike pomoći.
Također, Košarica nudi mogućnost dijeljenja informacija o cijenama pojedinih proizvoda s prijateljima, pohranu kartica vjernosti, soritranje prikaza prema omiljenim trgovinama, kategorijama proizvoda te najbližim trgovinama. Košarica je besplatna palikacija dostupna i korisnicima Androida i korisnicima iPhonea i iPada.
Promotheus
Promotheus nije domaća aplikacija, ali je lokalizirana i prilagođena hrvatskom tržištu. Na jednom mjestu donosi tjedne promotivne kataloge velikih trgovačkih lanaca, ali i manjih trgovina. Korisnike obavještava o cijenama više od 130 marki proizvoda, a oni pretragu mogu personalizirati i ograničiti samo na trgovine u kojima inače kupuju. Pristup katalozima trgovačkih lanaca u ovoj je aplikaciji moguć i bez pristupa internetu. U aplikaciji se mogu kreirati i šoping-liste, sastaviti popis omiljenih proizvoda, a dojavljuje i najnovije popuste. Besplatna je i dostupna kako za Android uređaje tako i za iPhone i iPade.
Kretanje cijena
Na koncu, spomenimo i Kretanje cijena, stranicu Ministarstva gospodarstva, koju se najavljivalo i predstavljalo kao aplikaciju, iako to nije. Riječ je o “običnoj” web-stranici, kreiranoj poput gorespomenutih aplikacija, a zamišljenoj poput svojevrsne “bijele liste” trgovaca.
Pokretanje ove stranice u veljači prošle godine inicirao je bivši ministar gspodarstva Davor Filipović kako bi se upozorilo na trgovce koji su uvođenje eura iskoristili za lov u mutnom “zaokružujući” cijene bez pravog opravdanja. Aplikacija je trebala pomoći građanima da se snađu u prvotnom kaosu cijena prilikom uvođenja eura. U početku su na toj stranici bile izlistane cijene tek tri trgovačka lanca, a danas ih je ondje deset. Stranica nudi filtriranje proizvoda prema nekoliko kriterija: oni koji su poskupjeli, koji su pojeftinili, koji su na akciji te oni koji su zadržali cijenu. A sve u usporedbi s cijenama od 31. prosinca 2022. godine, posljednjeg dana prije uvođenja eura. Na stranici se, primjerice, može vidjeti koji su proizvodi poskupjeli ili pojefitnili manje od pet posto ili više od 50 posto.
Sve ove i druge slične aplikacije kreirane su ne samo da bi korisnik uštedio novac, nego i vrijeme. Danas svatko s pametnim telefonom može izabrati i pametnu kupovinu jer na raspolaganju ima aplikacije koje mu olakšavaju život, a ne novčanik.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!