Uklonjeni plakati “Samo slabiči dobiju depresiju”, oglasili se autori

Vijesti 04. lis 202218:28 0 komentara
Unicef Hrvatska

Plakati s natpisom "Samo slabiči dobiju depresiju" koji su osvanuli u Zagrebu, izazvali su proteklih dana negativne reakcije zbog čega su danas morali reagirati i autori kampanje - Unicef Hrvatska.

Pojasnili su kako je cilj kampanje bio rušenje stigmi i mitova koji se vežu uz mentalno zdravlje te su se ispričali svima kojima su oglasom uzrokovali nelagodu. Kampanja je, naime, bila osmišljena u više faza, a natpisi koji su izazvali negativne reakcije su prvi dio te kampanje.

Njihovo reagiranje prenosimo u cijelosti:

“U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju.

Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline te smo kampanjom željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak.
Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. “teaser” sa šokantnim porukama te tzv. “otkrivanje”. U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih „mitova“ i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja. Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama.

U prvoj fazi smo izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan. Osjećaj koji smo u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan je osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje.

Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo “slabići”. Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje.

Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti “teaser” oglasi su jučer uklonjeni.
Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih.

Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu.”

Podsjetimo, jučer su se oglasili i sami autori kampanje. Kazali su da je cilj kampanje bio rušenje stigmi i mitova koji se vežu uz mentalno zdravlje te su se ispričali svima kojima su oglasom uzrokovali nelagodu. Kampanja je, naime, bila osmišljena u više faza, a natpisi koji su izazvali negativne reakcije su prvi dio te kampanje. Više o tome OVDJE.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!