Victoriya Boklag: Zakonski okvir ne ide na ruku pravoj tržišnoj utakmici

Ekonomija 13. tra 202108:26 > 09:10 0 komentara
United Group

Udruženje stranih ulagača u Hrvatskoj (FICC) u suradnji s konzultantskom tvrtkom Deloitte predstavilo je jučer novo izdanje Bijele knjige 2020. "Konkurentnost nema alternativu" autora Velimira Šonje.

Na predstavljanju Bijele knjige, okupljenima se obratila i Victoriya Boklag, predsjednica Uprave United Grupe u čijem su vlasništvu Telemach Hrvatska, nacionalni TV kanali Nova TV te Doma TV kao i N1 televizija i Sport klub.

“Hrvatska je za nas od strateške važnosti”

“Hrvatska je za nas oduvijek bila od velike strateške važnosti. Članica je EU-a i jedna od najstabilnijih zemalja u regiji. Mislim da je vlada obavila izuzetno dobar posao u upravljanju koronakrizom s obzirom na to koliko gospodarstvo ovisi o turizmu. A osim toga, tu je bio i slučaj Agrokor, potresi…

PROČITAJTE JOŠ

Ali u globalu riječ je o vrlo stabilnoj zemlji EU-a kojom se dobro upravlja, stoga je oduvijek na našem radaru. Na hrvatskom smo tržištu prvo bili prisutni s našim naplatnim kanalima i satelitskom uslugom.

A kad se ukazala prilika da kupimo Novu TV od CME-a, zbog prilično zastarjelog zakona o elektroničkim medijima, morali smo prodati svoju satelitsku uslugu kako bismo mogli biti vlasnici TV postaje s nacionalnom koncesijom.

Zatim, kad se ukazala prilika da kupimo Tele 2, koji je sada Telemach Hrvatska, zbog zastarjela zakona o elektroničkim medijima opet smo prilično dugo morali čekati na odobrenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, koje smo napokon dobili krajem 2019. godine.

“Stvorili smo sjajne proizvode”

Ono što se sada događa je primjer toga da zakon i zakonski okvir ne idu na ruku pravoj tržišnoj utakmici od koje će hrvatski građani imati koristi.

Uspjeli smo stvoriti sjajne proizvode u smislu sadržaja. Imamo Sportklub s najboljim sportskim sadržajem iz cijelog svijeta. N1 je najgledanija kabelska televizija, ali budući da zakon omogućava situaciju u kojoj dva operatora dominiraju tržištem telekomunikacijskih usluga, uključujući distribuciju naplatne televizije, te zauzimaju 90 % tržišta, događa se da se kanali koje ljudi vole i gledaju uklanjaju s tržišta, a mi ih ne možemo direktno ponuditi korisnicima.

Dakle, ovo je s jedne strane vrlo žalosna situacija za medije, a s druge strane imate telekomunikacijskog operatora – Tele 2, odnosno Telemach Hrvatska, koji se ne može natjecati s druga dva operatora u pogledu svih usluga.

Korist za hrvatske građane

Dakle, zapravo se radi o paradoksu: imate kanale koje ljudi gledaju i vole, ali zakonski nas okvir sprečava da ih nudimo direktno svojim korisnicima. S time na umu, važno je reći da je vlada pokazala veliko razumijevanje, osobito u posljednje vrijeme dok traje procedura donošenja novog zakona.

Kao što smo i rekli, tržišna utakmica nema alternative, a i važno je da se ovo brzo riješi. Doista se nadam da će se situacija promijeniti, ne u našu korist, nego u korist hrvatskih korisnika i građana.

Ovo je važno za digitalizaciju i dat će nam priliku da pružimo odgovarajuće telekomunikacijske usluge, od čega će kompletne koristi imati hrvatski građani, a u isti mah pružit će podršku medijskoj sceni, na kojoj u Hrvatskoj već sudjelujemo”, rekla je Victoriya Boklag na predstavljanju Bijele knjige.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!