Sedam razloga zašto bi se trebali svaki dan dobro oznojiti

Zdravlje 25. lis 202207:43
Izvor: Pixabay

Znojenje je neizbježno, posebno tijekom vrućih ljetnih dana. Možete ga pokušati izbjeći, pogotovo jer može biti popraćen neugodnim mirisom. Međutim, usprkos popratnim neugodnostima, znojenje čini za naše tijelo više od pukog rashlađivanja.

Korištenje znojenja kao potencijalnog ljekovitog alata godinama je prihvaćeno u kulturama diljem svijeta. Znojenje koje koriste američki domoroci pomažu u liječenju fizičkih tegoba i započinju duhovnom pročišćenju. Europske kupelji stoljećima uključuju mokre i suhe saune, pružajući ljudima priliku za druženje. Ove su tradicije izdržale test vremena jer su prilagođene za današnju upotrebu za održavanje zdravlja i dobrobiti. Još uvijek ćete pronaći znojenice, mokre i suhe saune, a sada čak i infracrvene saune, piše portal Chopra.

U osnovi, znojenje omogućuje vašem tijelu da regulira temperaturu i ohladi vas kada vježbate, kada vam je previše toplo ili doživljavate emocionalni stres. U prosjeku se rađate s između 2 i 4 milijuna znojnih žlijezda koje izlučuju mješavinu vode, soli i drugih tvari, ovisno o ravnoteži hormona, fiziološkim promjenama i bakterijama u tijelu.

Postoje dva glavna načina na koje se znojite:

Ekrine žlijezde proizvode znoj za regulaciju tjelesne temperature i nalaze se po cijelom tijelu. To je ono što doživljavate tijekom intenzivne vježbe.

Aprokrine žlijezde povezane su s folikulima dlake (npr. pazuha) i proizvode tekućinu koja, u kontaktu s bakterijama na koži, može proizvesti tjelesni miris.

Obje žlijezde aktiviraju živci u tijelu koji reagiraju na određene podražaje kao što su tjelesna temperatura, hormoni, emocije i fizička aktivnost. Trebate se znojiti za preživljavanje; znoj može poboljšati funkcioniranje vaših tjelesnih sustava i stvoriti veći duševni mir. Evo sedam razloga zašto je dobro oznojiti se.

1. Blistava koža

Imati čistu kožu plus je za većinu ljudi. Možda ćete potrošiti puno novca pokušavajući održavati rutinu njege kože koja sprječava probleme kao što su akne, bore i koža bez sjaja. Potpuno prirodan način za postizanje sjajnog tonusa i zdravlja kože je kroz zdravu dozu znoja — idealno kroz tjelovježbu.

Kada se znojimo tijekom vježbanja ili bilo koje vrste fizičkog napora, broj otkucaja srca se ubrzava i dolazi do povećanja cirkulacije, potičući lijepi sjaj kože (vjerojatno ste primijetili zdravo rumenilo kože od pojačanog protoka krvi nakon vrućeg sata joge ili trčanja).

Znojenje zahtijeva i veći unos vode, za koju svi znamo da je korisna za funkcioniranje tijela. Iako sam znoj izravno ne stvara zdravu kožu, povezane aktivnosti koje potiču zdravo znojenje jesu. Na primjer, skloniji smo jesti zdravu hranu kada slijedimo dosljednu rutinu vježbanja ili istražujemo alternativne metode koje potiču znojenje, kao što su saune. Vaša će vam koža biti zahvalna odražavajući unutarnje vas koje ste vitalni i snažni.

2. Izbacivanje toksina

Istina je da je vaše tijelo savršeno sposobno za detoksikaciju kroz kritične organe kao što su bubrezi i jetra.

Oni služe kao sustav za filtriranje, uklanjajući nečistoće iz krvi na različite načine: bubrezi filtriraju krv i rješavaju se otpada i dodatne tekućine u obliku urina, a jetra filtrira krv koja dolazi iz probavnog trakta, detoksificirajući je i metabolizirajući prije prenoseći ga na ostatak tijela. Iako prepoznajemo sposobnost tijela za detoksikaciju, ipak je važno voditi računa o svojoj izloženosti štetnim tvarima koje opterećuju vaše tijelo.

VEZANA VIJEST

Jedna je studija pokazala da znoj može biti učinkovit put za detoksikaciju tijela. Pozornost je stavljena i na mogućnost uklanjanja teških metala iz tijela putem znoja. Svi imamo određeni stupanj teških metala kao što su živa, olovo, kadmij i arsen, ali ako ste rutinski izloženi visokim koncentracijama ovih metala, njihove razine u vašem tijelu mogu porasti do štetnih razina.

3. Proizvodi antibiotske peptide

Izašlo je zanimljivo istraživanje o sposobnosti znoja da luči antibiotski peptid koji se zove dermcidin. Antibiotici, koji se također smatraju antimikrobnim lijekovima, prva su linija obrane protiv bakterija, kvasaca, gljivica itd. za višestanične organizme kao što smo mi.

Dermcidin se pokazao nevjerojatnim protiv nekoliko vrsta bakterija, uključujući Staphylococuc aureus, koji je poznat kao vrlo otporan na farmaceutske antibiotike. Vaša koža ima vlastitu floru, odnosno mikroorganizme, koji su korisni i štite vas od štetnih bakterija – osobno zaštitno odijelo. Dobro je znati da znoj pomaže u očuvanju i održavanju korisnih mikroorganizama na koži s potencijalom u borbi protiv štetnih.

4. Reducira stres

Nakon svakog dobrog znojenja, često postoji popratni osjećaj opuštenosti ili euforije. To je zbog povećanja razine endorfina koji stvara pozitivnije raspoloženje. Istraživanja su pokazala učinke stresa na naše fizičko i psihičko stanje, a to je nešto što ne možemo zanemariti.

Postoji mnogo alata koje možemo upotrijebiti za smanjenje stresa, uključujući meditaciju, vođenje dnevnika, vježbe disanja i, naravno, aktivnosti koje potiču znojenje koje ubrzavaju rad srca.

Druženje je još jedna aktivnost koja smanjuje stres, budući da su ljudi u srcu zajednička bića. Saune i kupelji tradicionalno su okupljale ljude radi interakcije.

5. Gubitak kilograma

Znoj sam po sebi ne uzrokuje gubitak težine, ali aktivnosti povezane s njim uzrokuju. Ako se prilično znojite, može doći do gubitka vode i gubitka težine. Kao i kod svake aktivnosti koja izaziva znojenje, povećanje metabolizma i sagorijevanje većeg broja kalorija u konačnici pomaže u postizanju ciljeva mršavljenja.

Ako ste zainteresirani isprobati nešto drugačije, infracrvene saune pružaju mnoge zdravstvene prednosti, uključujući mogućnost gubitka težine.

Imajte na umu da sesije znojenja (npr. korištenje saune i tjelovježba pomažu u njegovanju pozitivnijeg pogleda na život. Kada se osjećate bolje i s više energije, bolje birate hranu, pomažući u skidanju neželjene težine.

6. Ublažava bol

Znojenje potiče cirkulaciju krvi u mišićima, skraćujući vrijeme oporavka od ozljeda i istegnuća mišića. Toplina mokre ili suhe saune također može djelovati umirujuće na vaše tijelo dok se vaši mišići opuštaju. Ljekovito bilje i eterična ulja poput eukaliptusa, ruže, paprene metvice i lavande ponekad se koriste uz toplinu i znoj, koji svojim protuupalnim svojstvima pomažu u ublažavanju bolova u mišićima i zglobovima.

Ako je prikladno, mogu biti od pomoći i komplementarne terapije. Na primjer, u jednoj studiji, istraživači su otkrili da se bol od fibromijalgije smanjila uz terapiju saunom u kombinaciji s podvodnim vježbama.

7. Jača kardiovaskularni sustav

Ako ste probali sjediti u sauni, mokroj ili suhoj, možda ste doživjeli osjećaj da vam srce kuca brže i jače. Unatoč nedostatku kretanja, vaš kardiovaskularni sustav i dalje mora raditi kako bi eliminirao toplinu, što znači povećan protok krvi i dosta znojenja; postaje ekvivalent izvođenju blage vježbe.

Provedena je studija o korištenju saune za poboljšanje rada srca kod pacijenata s kroničnim zatajenjem srca, a rezultati su pokazali poboljšanje. Svaki put kad se znojite, zapravo ojačavate svoje srce. To može biti jednostavna radnja poput vrtlarstva ili intenzivna poput terapije znojenjem.

Pet načina na koja se možete više znojiti:

1. Vježbajte

Jedan od najboljih načina za povećanje proizvodnje znoja je dobra stara tjelovježba. Kardio vježbe, vježbanje u toplim okruženjima, kao što je vruća joga i nošenje izolirane odjeće mogu pridonijeti povećanju proizvodnje znoja tijekom vježbanja.

2. Infracrvena sauna

Ova vrsta terapije znojenjem može se koristiti za ciljanje određenih problema kao što su gubitak težine, ublažavanje bolova u mišićima i detoksikacija. Wellness centri počinju nuditi korištenje infracrvenih sauna.

3. Ayurvedska masaža

Swedana je tradicionalni ayurvedski tretman masaže koji koristi herbaliziranu paru za otvaranje pora i pomaže u oslobađanju tijela od nečistoća putem žlijezda znojnica.

4. Suha sauna

Dostupna u većini toplica i nekim teretanama. Suha sauna koristi suhu toplinu, što neki ljudi preferiraju.

5. Parna kupelj

Korištenje pare ima dodatnu prednost uklanjanja začepljenosti i ublažavanja suhoće grla i nosnih prolaza. Osobna je želja hoćete li se odlučiti za korištenje suhe saune ili parne sobe.

Važno je tijelu dati malo vremena. Vaše prvo iskustvo sa znojenjem može biti intenzivno. Možda će trebati nekoliko sesija da se počnete osjećati bolje. Upamtite, svatko je drugačiji. Vaše tijelo uvijek nađe način da se regulira, ali ponekad mu je potrebna mala pomoć.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

 

 

 

 

Komentari

Vaš komentar