Prihodi Tesla Motorsa dosegnuli su u proteklom tromjesečju 1,27 milijardi dolara, 33 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, no zbog povećanih troškova proizvodnje, prodaje i razvoja, gubitak tog proizvođača električnih automobila također je snažno porastao.
U drugom tromjesečju ove godine gubitak Tesle iznosio je 293 milijuna dolara, što je 59 posto više u odnosu na 184 milijuna dolara godinu dana prije, stoji u poslovnom izvješću kompanije, objavljenom u srijedu. To je već 13. kvartal zaredom kako taj proizvođač električnih automobila bilježi gubitak. Jedinu tromjesečnu dobit Tesla je zabilježio 2013. godine.
U proteklom je tromjesečju tvrtka isporučila oko 14.400 vozila, manje od planiranih 17.000. To je drugo tromjesečje zaredom kako kompanija nije ispunila ciljeve po pitanju proizvodnje i isporuka, pa analitičari smatraju da neće ispuniti proizvodne ciljeve u ovoj godini, odnosno isporuku između 80.000 i 90.000 vozila.
No, tvrtka je poručila kako su nove narudžbe porasle za 67 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje i da u drugoj polovici godine planira isporučiti 50.000 modela S i X. Kompanija je objavila i da je u proteklom tromjesečju završila radove na dizajnu Modela 3, njezinom prvom vozilu za masovno tržište s mogućom početnom cijenom od 35.000 dolara, i da bi proizvodnja tog modela trebala početi do kraja godine. Prošloga je tjedna Tesla otvorio tvornicu baterija Gigafactory u Nevadi, što bi mu trebalo drastično smanjiti troškove proizvodnje baterija za automobile. Nedavno je kompanija najavila i planove proširenja prodajne mreže, razvoja proizvodnje električnih kamiona i autobusa, a početkom tjedna objavila je i da kani za 2,6 milijardi dolara preuzeti posrnulog instalatera solarnih panela SolarCity.
I dok mnogi dioničari i analitičari dovode u pitanje smisao preuzimanja SolarCitya, izvršni direktor Tesle Elon Musk tvrdi da bi se spajanjem mogle postići uštede od 150 milijuna dolara godišnje. I dok Musk nastavlja sa svojim ambicioznim planovima, analitičari nisu impresionirani.
“Nema sumnje da će Tesla ostati lider u kategoriji električnih vozila, koja postaju sve popularnija, no mogle bi proći godine prije nego što zarada kompanije opravda bilo koju investiciju u Teslu, osim onu špekulativnu”, kaže James Brumley, analitičar u tvrtki InvestorPlace.com.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.