Rezultati istraživanja koje je proveo regionalni istraživački centar "TIM" iz Novog Sada, potvrdili su da je premijerno izdanje Sea Star festivala pridonijelo turističkom gospodarstvu Hrvatske više od 60 milijuna kuna.
Novi festival u organizaciji Exita od prve objave do konačnog otvaranja, zbog izuzetnog interesa čak trostruko je uvećao početni kapacitet i duplirao broj festivalskih zona u umaškom resortu Stella Maris, dok su prema službenim podacima Turističke zajednice Grada Umaga, svi smještajni kapaciteti u gradu i okolnim mjestima, bili popunjeni.
Prema podacima TZG Umag, u odnosu na predfestivalski vikend u Umagu i okolici, zabilježen je rast posjete od čak 220%! Festival je od 25. do 28. svibnja posjetilo više od 50.000 fanova, a čak 93% njih došlo je izvan Umaga, a grad domaćin u gostoprimstvu slijedi Istarska Županija u koju je došlo čak 85% gostiju sa strane! Ovo istraživanje ustvrdilo je i da je svaki od ovih posjetitelja prosječno potrošio 292 eura tijekom trajanja festivala.
Istraživanje posjetitelja pokazuje i da su se u prosjeku zadržali tri dana u Umagu, a na listi oko 40 zemalja iz kojih su gosti pristizali na festival nalaze se Velika Britanija, Nizozemska, Francuska i većina država europskog kontinenta te sve susjedne zemlje među kojima očekivano prednjače posjetitelji iz obližnje Slovenije i Italije. Nešto više trošili su upravo posjetitelji iz Zapadne Europe, s 310 eura u konačnici, odnosno 103 eura dnevno, a zanimljivo je da uopće nisu zaostajali ni posetitelji iz zemalja regije s prosječnih 305 eura, odnosno nešto više od 100 eura dnevno.
“Nakon izuzetnog starta Sea Star festivala, koji je premašio sva očekivanja, kreirala se povijesna šansa da Sea Star izraste u jedan od najznačajnijih glazbenih festivala Mediterana i jedan od najznačajnijih brendova Umaga, Istre, ali i cijele regije. Prema iskustvu s Exita, s ovakvom početnom energijom, Sea Star će još dugo blistati na europskoj mapi festivala”, rekao je direktor i osnivač EXIT festivala Dušan Kovačević.
Posjetitelji, brojni izvođači, kako internacionalni, tako i regionalni koji su cestama proputovali Istru, te više od 300 novinara iz cijelog svijeta u samim superlativima su se izrazili o ljepotama, gastronomskoj ponudi i prihvaćenosti od strane domaćina. Ove godine na adresu festivala stigla su brojna priznanja svetskih medija, pa su svoje preporuke za Sea Star kao i za odmor u Umagu dali neki od najutjecajnijih britanskih medija usmjerenih na mlađu populaciju, kao što su DJ Mag, Billboard, IQ, Mixmag, Pulse Radio, Festpop i mnogi drugi.
Visokoobrazovani čine čak dvije trećine, a prosječna starost publike Sea Star festivala je 26,2 godine čime se nalaze u višoj platežnoj skupini. Posjetitelji su najvećim dijelom bili smješteni u apartmanima, privatnom smestaju i hotelima. Provedeno istraživanje je pokazalo i da je velika većina, preko 80%, Umag posjetila isključivo zbog Sea Star festivala, dok je preko 95% ispitanika izjavilo da im se mišljenje o Umagu popravilo ili je pak ostalo jednako pozitivno i nakon festivala! Također, čak 95.3% ispitanika procjenilo je da je kompleks Stella Maris odlična ili dobra lokacija za održavanje festivala.
Istraživanje je vršeno na reprezentativnom uzorku koji su činili isključivo posjetitelji s kupljenim ulaznicama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.