Domaći marketingaši žele bolju zakonsku regulativu

Ekonomija 17. tra 201916:54 > 16:56
Promo

Na Sjednici Udruženja marketinga Hrvatske gospodarske komore okupile su se vodeće tvrtke domaće marketinške industrije, a glavne teme o kojima se raspravljalo su bile novi Zakon o elektroničkim medijima i pomoć HGK u traženju studenata za praksu.

„Cilj nam je artikulirati interese struke prema zakonodavcima na nacionalnoj i europskoj razini kako bi podigli domaći marketing na višu razinu. Samo našim ozbiljnim angažmanom, uz potporu HGK, možemo držati korak s međunarodnom konkurencijom“, istaknuo je predsjednik Udruženja marketinga HGK Božidar Abramović, dodavši kako je sad prava prilika za sukreiranje prvog drafta novog Zakona o elektroničkim medijima. Stoga je pozvao članice da putem Udruženja HGK sve svoje prijedloge i zahtjeve što prije artikuliraju prema nadležnim institucijama.

Članovi Udruženja osvrnuli su se na stanje i trendove na domaćoj marketinškoj sceni.

„Mi kreativnošću rješavamo izazove koje klijenti stavljaju pred nas, a tu uglavnom funkcija diktira formu. Domaće tvrtke eksperimentiraju s nekim od najsuvremenijih principa u oglašavanju, a zahvaljujući internetu danas svaka, pa i najmanja tvrtka, može doći do svojih kupaca“, poručio je Davor Bruketa iz agencije Bruketa & Žinić & Grey, uz napomenu da svrstavanje društvenih mreža od elektroničke medije ne bi previše utjecalo na marketinšku industriju. Poručio je kako influencere vidi kao partnere u poslu te da su hrvatske tvrtke dosta otvorene za novitete u oglašavanju.

Luka Duboković iz agencije BBDO Zagreb je kazao da se struka jako promijenila u zadnjih deset godina, prvenstveno u smislu korištenja digitala. „Danas je kampanja bez Instagrama praktički nezamisliva, a prije pet godina se praktički nije koristio. Promjene su konstantne i mijenjaju način na koji se obraćamo korisnicima, zato se moramo neprestano prilagođavati. Korištenje digitala će se nastaviti intenzivirati i sve više marketinškog budžeta će ići prema tome“, naglasio je Duboković, dodavši da će na tržište uvelike utjecati i regulativa te alati poput umjetne inteligencije.

Nikola Vrdoljak iz agencije 404 je naglasio kako je fokus marketinga uvijek na potrošačima, a ne kanalima kroz koje se do njih dolazi. „Društvene mreže jesu izrasle u najveći medij na svijetu, ali tradicionalni mediji su još itekako prisutni, a tako će i ostati jedno duže vrijeme, barem kod nas u regiji“, rekao je Vrdoljak, uz napomenu kako je u kampanjama najbitnije pronaći kvalitetan omjer kanala koji se koriste.

Pravna regulacija, korištenje novih tehnologija i nedostatak radne snage i ovoj su industriji među najvećim izazovima. Petar Pavić iz S.T.A.R. Digitala je održao kratku prezentaciju o utjecaju velikih tehnoloških kompanija poput Googlea i Facebooka na razvoj lokalnog tržišta i potrebi zakonske regulacije. „Područja koja nas se tiču u big tech-u su: privatnost osobnih podataka, propagacija kontroverznog sadržaja, neplaćanje poreza, monopolistička tržišna pozicija i copyright“, nabrojao je Pavić, dodavši kako je jedan od glavnih izazova nerazumijevanje institucija kojima je to novo područje. Naglasio je kako su problemi i ogromna ulaganja velikih kompanija za lobiranje, fragmentiranost medijsko-marketinške struke te nova paradigma monopola gdje je proizvod besplatan, što buni zakonodavce koji tek sad počinju reagirati.

Slaže se i Tomislav Presečki iz McCanna koji ističe da je najveći izazov u branši prilagodba na digitalizaciju industrije, a drugi veliki problem koji ih muči je nedostatak kvalitetne radne sage. „Mladi koji dolaze s faksa na posao nemaju sva potrebna znanja, ali ta diskrepancija se riješi kroz praksu“, izjavio je.

Stoga je u sklopu Sjednice jednoglasno prihvaćena inicijativa da HGK služi kao posrednik za povezivanje tvrtki i studenata zainteresiranih za posao u marketingu. „Komora surađuje sa Sveučilištem u Zagrebu, ali i drugim Sveučilištima, i voljni su nam pomoći u pronalasku mladih kadrova pa čak i napraviti predselekciju studenata“, pojasnio je Abramović.

Raspravljalo se i o lobiranju za izmjenu Nacionalne klasifikacije zanimanja u kojoj postoje samo dvije kategorije za zaposlenje u marketingu, a voditeljica Odjela za EEN (Europska poduzetnička mreža) i EU programe i fondove potpore za mala i srednja poduzeća HGK Vesna Torbarina članovima Udruženja je prezentirala usluge Komore vezane za potporu pri izlasku na inozemna tržišta.