Google daje 400 tisuća dolara za projekt Digitalni građanin 2.0

Ekonomija 19. velj 202016:35 > 16:52
Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Institutu za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) je tvrtka Google dala potporu od 400 tisuća američkih dolara za projekt Digitalni građanin 2.0, čiji je cilj kroz umrežavanje i tehnološko opremanje knjižnica te druge projekte razvijati digitalne vještine stanovnika u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini te na Kosovu.

Istaknuto je to u srijedu na predstavljanju tog projekta u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti (HAZU) u Zagrebu, čemu su, uz predstavnike Googlea i IRIM-a, prisustvovali i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, nekoliko državnih tajnika iz više ministarstava, američki veleposlanik u Hrvatskoj Robert Kohorst, ali i učenici, knjižničari i drugi gosti.

Napominjući kako je to druga potpora Googlea IRIM-u, nakon što su u 2018. već od njih dobili 250 tisuća dolara, osnivač IRIM-a Nenad Bakić je rekao kako je Digitalni građanin 2.0 sada najveći projekt IRIM-a, kojim će, kao i njihovim drugim projektima (STEM revolucija-Micro.bit, STEM Car, IoT), pokušati doći do velikog broja ljudi raznih dobnih skupina kako bi razvijali digitalne vještine.

VEZANE VIJESTI

“Do sada smo u taj projekt uključili 170 knjižnica u Hrvatskoj i tri zemlje regije – Srbiji, BiH i na Kosovu, a s novim potporama taj broj planiramo povećati na 190, od čega bi ih 100 imalo i robote, a 75 i 3D printere. Kroz to se u učenje digitalnih vještina i upoznavanja s novim tehnologijama i uređajima, uz učenike i studente mogu uključiti i roditelji, bake, djedovi i svi drugi korisnici knjižnica, za razliku od nekih naših drugih projekata koje smo imali samo za učenike i druge skupine”, naglasio je Bakić.

I on i ministrica Divjak iznimno dobrim su ocijenili što je taj projekt filanotropski i primjer dobre prekogranične suradnje, jer povezuje više država u plemenitom cilju educiranja, što je, po njima, i iskorak Hrvatske u obrazovanju.

“To još nije dovoljno, jer petina ljudi u Hrvatskoj ne koristi internet, po DESI indeksu smo na 21. mjestu od 28 EU članica, a i 57 posto poduzeća kaže da imaju problem doći do stručne radne snage s digitalnim znanjima i vještinama. Zato je digitalna transformacija važna i za obrazovni sektor te škole, kao i interdisciplinarno učenje i uvođenje informatike u obvezni školski program. S te strane, opremamo škole digitalnim sadržajima i uređajima i za učitelje i za učenike i želimo da sve to bude jednako dostupno svima”, naglasila je Divjak.

Podsjetila je da su u sklopu projekta koji su pokrenuli 2017./2018. opremili 85 posto šestih razreda u osnovnim školama mikrobitovima (malim računalima) IRIM-a i educirali učitelje za to, na čemu se zahvalila IRIM-u i Googleu te njegovoj jedinici Google.org koja povezuje inovatore, neprofitne organizacije i druge s Google resursima, od tehnologije do davanja grantova/potpora za razvoj tih vještina i aktivnostima, kojima se i u Hrvatskoj pomaže što više građana uključiti u digitalnu ekonomiju.

#related-news_0

Ministrica je istaknula da su u Ministarstvu sada nabavili 26 tisuća računala koja će u razrede, kao i da na jesen slijedi nova pošiljka, dok su usvim tzv. reformskim razredima, petim i sedmim razredima osnovne škole, učenici dobili tablete kako bi svi imali jednaki pristup digitalnim sadržajima i naučili kako uz to učiti.

“Svi su dobili tablete prema planu odnosno u sve su škole stigli najkasnije do sredine siječnja ove godine, a onda je na školama da te tablete daju učenicima na uporabu u one razrede za koje su namijenjeni, pri čemu je bitna i volja učitelja kako će ih i koliko učenici upotrebljavati”, rekla je odgovarajući na upit kako komentira da se neke škole žale da nisu dobile te tablete za učenike, odgovorila je.

Direktor tvrtke Google za Adriatic regiju Joško Mrndže istaknuo je da Google vjeruje da tehnologija ima i treba imati korisnu ulogu u svakodnevnom životu, kao i da će obrazovanje za digitalne vještine biti sve važnije.

“Do 2030. će, očekuje se, od 20 milijuna kreiranih poslova u EU više od 90 posto tražiti digitalne vještine, koje sada u EU ima tek oko 44 posto građana. Hrvatska je također tu negdje, ali ima još dosta toga za učiniti da se poboljša stanje”, kazao je.

Ističe i kako u ICT sektoru u Europi već nedostaje pola milijuna stručnjaka, a četiri od deset kompanija u Europi ima taj problem.

“Google će u Hrvatskoj u 2020. broj certifiranih 15 tisuća ljudi za ta znanja povećati za njih još 10 tisuća kroz razne radionice i edukacije, većinom male i srednje poduzetnike i posebice u sektoru turizma, jer nam je stalo da to što više ljudi zna”, zaključio je Mrndže.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.