Neto dobit AD Plastik grupe u prvih devet mjeseci ove godine iznosila je 22,97 milijuna kuna, što je 3,5 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, podatci su iz u srijedu objavljenog financijskog izvješća solinskog proizvođača auto dijelova.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) je na razini grupe smanjena za 10,3 posto, na 97,49 milijuna kuna.
Poslovni prihodi AD Plastik grupe u prvih devet mjeseci iznose 830,51 milijuna kuna i niži su za 1,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pad bilježe i prihodi od prodaje, za jedan posto, na 811,7 milijuna kuna, podatci su iz izvješća objavljenog na Zagrebačkoj burzi.
Poslovni rashodi grupe u prvih devet mjeseci su prema istom razdoblju lani smanjeni za 0,3 posto, na 802,5 milijuna kuna.
“Rezultati poslovanja AD Plastik grupe za prvih devet mjeseci 2021. pod utjecajem su globalne krize koja je zahvatila i automobilsku industriju, primarno nastale uslijed nedostatka poluvodiča na tržištu”, ističu iz solinske tvrtke.
Po podatcima iz izvješća, matično društvo AD Plastik d.d. u prvih je devet mjeseci ove godine ostvarilo neto dobit od 5,26 milijuna kuna, što je pad od 87,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Poslovni prihodi matične kompanije smanjeni su za 9,7 posto, na 542,86 milijuna kuna.
Predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen u komentaru poslovnih rezultata ističe kako posluju u vrlo zahtjevnom i izazovnom razdoblju, a nedostatak poluvodiča na globalnom tržištu odražava se i na njihovo poslovanje.
“Unatoč optimističnijim očekivanjima i planovima, sada je razvidno kako ova kriza ima dalekosežnije posljedice od prvih najava. Kako naše tvornice prate operativne planove kupaca, na koje je zastoj u isporuci čipova ozbiljno utjecao, rezultati poslovanja lošiji su od predviđanja”, rekao je Došen.
Navodi i kako se automobilska industrija suočava s velikim izazovima na globalnom tržištu, ali i kako potražnja za automobilima kontinuirano raste.
“To posljednjih mjeseci ne prate brojke novoregistriranih automobila, ali razlog tome isključivo su zastoji u proizvodnji zbog nedovoljne isporuke poluvodiča”, kazao je Došen.
Dodaje kako je većina proizvođača automobila zbog toga primorana značajno smanjiti svoje planove proizvodnje, a posljedično su na to primorani i svi dobavljači unutar industrije.
“Iako su razvidni i poremećaji u globalnom dobavljačkom lancu te porast cijena sirovina i energenata, to u manjem obimu utječe na poslovanje”, rekao je.
Došen ističe i kako AD Plastik grupa prilagođava svoje poslovanje situaciji na tržištu te je, iako se kriza s poluvodičima reflektira i na rusko tržište, u svojim ruskim tvornicama u prvih devet mjeseci ostvarila porast prihoda veći od 25 posto u odnosu na isto vrijeme lani.
“Pred nama je vrlo zahtjevno razdoblje i unatoč neizvjesnostima tržišta, na koje nemamo utjecaj, naša je misija jasna. Svoje aktivnosti usmjeravamo na očuvanje financijske stabilnosti i prilagođavanje poslovanja svojim kupcima i situaciji na tržištu”, rekao je Došen, napominjući kako su, unatoč trenutnim okolnostima i trajnim promjenama koje će donijeti u poslovanju, sigurni u budućnost automobilske industrije i kompanije.
“Mada je teško predvidjeti vremenski tijek, kraj krize je izvjestan. Bit će to zasigurno generator ubrzanog rasta i razvoja automobilske industrije u cijelosti, pa tako i AD Plastik grupe”, zaključuje Došen u komentaru poslovnih rezultata.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!