Portal MojPosao 17. godinu zaredom proveo je istraživanje tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj prema mišljenju javnosti. Istraživanje je provedeno krajem 2020. i početkom 2021. godine, a u njemu je sudjelovalo 20.000 ispitanika.
Njemačke tvrtke na prva tri mjesta, Rimac najbolje rangirana domaća tvrtka
Na prvom mjestu, 12. godinu zaredom, našao se dm-drogerie markt sa 16,56% bodova.
Drugo mjesto zauzima Lidl (5,67% bodova), dok je treći najpoželjniji poslodavac Müller trgovina Zagreb (4,55% boda).
Najbolje rangirana domaća tvrtka je Rimac Automobili s 4,42% boda, koja je zadržala prošlogodišnju četvrtu poziciju.
Slijede Atlantic Grupa, HEP, Kaufland Hrvatska, PLIVA Hrvatska, INA, Infobip, Hrvatski Telekom, Fortenova Grupa, BIPA, Valamar, Zagrebački Holding, Pevex, Coca-Cola HBC Hrvatska, Jadran – Galenski laboratorij, Ericsson Nikola Tesla i A1 Hrvatska.
Ove su se godine Pevex i Jadran – Galenski laboratorij prvi put našli na listi 20 najatraktivnijih poslodavaca.
Najvažnija sigurnost radnog mjesta
Za razliku od prošle godine kada su harmonični odnosi na radnom mjestu bili najvažniji faktor prilikom vrednovanja stupnja atraktivnosti određenog poslodavca, ovog puta je najviše “presudnih” glasova dobila sigurnost radnog mjesta (40%). Harmonični odnosi na radnom kliznuli su na drugo mjesto (za 39% ispitanika je ovo presudan razlog atraktivnosti), dok se na trećoj poziciji, baš kao i lani, nalazi socijalna odgovornost poslodavca (36%).
Unatoč uvriježenom mišljenju da je iznos plaće najvažniji razlog naše želje za radom kod određenog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, visina plaće i ostale materijalne beneficije presudan su faktor atraktivnosti za 29% ispitanika, što je dovoljno za tek sedmo mjesto popisa faktora atraktivnosti poslodavca.
Konkretnije, sudionicima istraživanja kojima su dm-drogerie markt d.o.o.. LIDL d.o.o. i MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. poslodavci prvog izbora, presudna je sigurnost radnog mjesta koje te tvrtke pružaju zaposlenicima.
Tvrtka Rimac Automobili d.o.o. je atraktivna ponajprije radi harmoničnih odnosa na radnom mjestu, dok je Atlantic Grupa d.d. poželjan poslodavac zbog kombinacije navedenih faktora (harmoničnih odnosa i sigurnosti radnog mjesta).
I muškarci i žene najpoželjnijim poslodavcem smatraju dm-drogerie markt d.o.o., s razlikom da je ova tvrtka znatno atraktivnija ženama (21,2%) nego muškarcima (8,2%).
Ženama je na drugom mjestu LIDL d.o.o., a na trećem MÜLLER trgovina Zagreb d.o.o., koja se muškarcima nalazi tek na osmom mjestu. Na drugom mjestu liste najpoželjnijih tvrtki prema odabiru muškaraca nalazi se kompanija Rimac Automobili d.o.o., a na trećem LIDL d.o.o.
Također, tvrtke BIPA i Kaufland nalaze se na popisu top 10 najatraktivnijih poslodavaca prema mišljenju žena, ali ne i muškaraca. S druge strane, muškarci su među deset najpoželjnijih poslodavaca uvrstili Hrvatski telekom te INU, dvije kompanije koje se nalaze nešto niže na listama kreiranim od strane žena.
Neovisno o stupnju obrazovanja ispitanika, tvrtka dm-drogerie markt je najpoželjniji poslodavac. No, ako krenemo dalje niz listu, primjećujemo da postoje razlike u rangiranju poslodavaca ovisno o stupnju obrazovanja sudionika istraživanja. Tako su ispitanici sa srednjom stručnom spremom na drugo mjesto svoje liste stavili LIDL d.o.o., dok se na istoj poziciji liste kreirane od strane osoba s visokom i srednjom stručnom spremom pozicionirala tvrtka Rimac Automobili d.o.o.
Gledajući prema radnom statusu, dm-drogerie markt je poslodavac prvog izbora za sve skupine ispitanika. Drugo mjesto među zaposlenima te onima koji se još uvijek školuju zauzima Rimac Automobili, dok nezaposleni ispitanici na drugo mjesto većinom biraju LIDL d.o.o.
Nezaposleni i oni koji se i dalje školuju su na treće mjesto popisa najpoželjnijih poslodavaca postavili MÜLLER d.o.o, a zaposleni ispitanici LIDL d.o.o.
Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 18% ispitanika, što predstavlja pad od 3% u odnosu na prošlu godinu. Svega 11% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 53% uopće ne razmišlja o promjeni.
Za razliku od njih 58% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 11% uopće ne razmišlja o promjeni, pokazuje istraživanje portala MojPosao.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!