Velika promjena stiže na Google

Magazin 15. svi 202418:21 0 komentara
Pixabay / Ilustracija

Google će sada u rezultatima pretraživanja prikazivati ​​i odgovore kreirane uz pomoć umjetne inteligencije. Ovo je jedna od najvećih promjena Googleove web tražilice u posljednjih 25 godina. Novosti će ovog tjedna biti dostupne korisnicima preglednika u SAD-u, ali uskoro će biti dostupne i drugdje.

Nova značajka pregledavanja weba pod nazivom AI pregled (UI pregled) bit će dostupna korisnicima u SAD-u od ovog tjedna, najavio je CEO Googlea Sundar Pichai na događaju u Kaliforniji u utorak. Dodao je da će značajka uskoro biti dostupna i u drugim zemljama i dostupna više od milijardu ljudi.

Googleovi rezultati pretraživanja sada će nuditi sažetak na vrhu stranice, koji je generirala umjetna inteligencija Gemini. Uobičajeni rezultati pretraživanja bit će navedeni ispod ovog sažetka. Odgovori umjetne inteligencije sadržavat će kratke sažetke nalaza s poveznicama na web izvore koji su pružili informacije.

“Možete pitati sve što vam padne na pamet ili što treba učiniti – od istraživanja do planiranja i ideja – a Google će se pobrinuti za sve”, rekla je Liz Reid, voditeljica tima za Google pretraživanje.

Ovom promjenom Google rješava rastući pritisak konkurentskih tražilica koje pokreće umjetna inteligencija kao što je Perplexity. Nedavno su krenule i  glasine da OpenAI, koji stoji iza alata ChatGPT, razvija vlastitu web tražilicu, piše francuska novinska agencija AFP.

Pretraživanje chata pomoću umjetne inteligencije također je dostupno na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, što korisnicima omogućuje pronalaženje informacija bez korištenja Google pretraživanja.

Prema AFP-u, neki korisnici hvale ove alternativne usluge, govoreći da nude mnogo transparentnije iskustvo pregledavanja interneta. Kreatori online sadržaja i manji izdavači, s druge strane, zabrinuti su zbog promjene jer se boje da korisnici više neće klikati na web stranice kako bi pronašli informacije.

Istraživačka tvrtka Gartner procijenila je da će se web promet generiran putem tražilica smanjiti za 25 posto do 2026. godine zbog uvođenja alata umjetne inteligencije.

Budući da se Googleov posao uvelike oslanja na oglašavanje koje ubacuje u svoju tražilicu, bilo je sugestija da bi AI interakcije u stilu ChatGPT-a mogle utjecati na njegovo poslovanje. “Otkrili smo da ljudi s pregledom AI češće koriste Pretraživanje i zadovoljniji su rezultatima”, rekla je Reid.

Pronalaženje odgovora uz video sadržaj

Tvrtka će također uskoro početi testirati korištenje umjetne inteligencije u video pretraživanju kao izvoru upita, dodala je Reid. Tako bi, na primjer, korisnici mogli snimiti video pokvarenog uređaja i zatražiti od Googlea da ga dijagnosticira i pruži savjet kako to popraviti.

Takvi multimodalni upiti također su bili među središnjim naglascima prezentacije modela umjetne inteligencije GPT-4o u ponedjeljak. Riječ je o najnovijem ažuriranju modela GPT 4, koji može kreirati sadržaj ili razumjeti naredbe u obliku glasa, teksta ili slika, navodi AFP.

Kao i OpenAI, i Google je pokazao kako njegova umjetna inteligencija može prepoznati okolinu uz pomoć kamere pametnog telefona.

Stvaranje još pametnijih digitalnih pomoćnika sličnijih ljudima postat će sljedeća središnja točka u utrci tvrtki za razvojem generativne umjetne inteligencije. Prema izvješćima američkih medija, Apple se približava dogovoru s OpenAI-jem za korištenje mogućnosti ChatGPT-a na iPhone uređajima. Apple bi mogao otkriti ugovor sljedeći mjesec na posebnom događaju u Kaliforniji.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!