Pothodnici u Zagrebu, baš kao i mostovi, već dugo čekaju neke bolje dane. Obećanja nadležnih o njihovoj sanaciji ima napretek, no realizacija je, najblaže rečeno, polovična. Ipak, prema posljednjim informacijama N1, nadomak rekonstrukcije je pothodnik na raskrižju SR Njemačke i Avenije Dubrovnik, a potom i onaj koji povezuje Utrine i Zapruđe.
Pothodnici u Zagrebu, baš kao i mostovi, već dugo čekaju neke bolje dane. Obećanja nadležnih o njihovoj sanaciji ima napretek, no realizacija je, najblaže rečeno, polovična. Ipak, prema posljednjim informacijama N1, nadomak rekonstrukcije je pothodnik na raskrižju SR Njemačke i Avenije Dubrovnik, a potom i onaj koji povezuje Utrine i Zapruđe.
Stanje novozagrebačkih pothodnika, kao i mostova, pratimo već duže vrijeme, ali i običnom prolazniku nije teško uočiti u kakvom su stanju – jednom riječju: lošem. Dodatan je problem što, kako učestalo upozoravamo, neki pothodnici poput onoga u Središću na raskrižju Avenije Dubrovnik i SR Njemačke, nemaju ni lift, niti rampu. No i u ostalima koji ih imaju, uglavnom ne rade što predstavlja problem za osobe s invaliditetom, kao i one starije životne dobi, ali i za roditelje s malom djecom u kolicima.
S obzirom na to da je iz nadležnih gradskih institucija već opetovano pristizalo obećanje da će pothodnici biti sanirani, a oni upravo suprotno – sve češće izgledaju samo još više oronulo i ne ulijevaju sigurnost građanima, provjerili smo gdje je opet zapelo u realizaciji.
Ne računajući pritom stvari kao što su kanalice koje su prije otprilike mjesec dana postavljene u pothodniku u Trnskom, ali i dalje nedostaju u ostalim novozagrebačkim pothodnicima pa tako i u pothodniku u Savskom Gaju iako je biciklistima i bicklistkinjama onemogućeno kretanje biciklistima ispod rotora zbog rekonstrukcije.
Uz još pokoje ušminkavanje opis pothodnika, nekog više, nekog manje, i dalje je više-manje isti: hrđave raspadnute obloge, potrgana svjetla od kojih radi tek svako drugo ili treće, a dio lampi samo čeka pasti nekome na glavu, išarani zidovi, uništeni grafiti, okrhnute klimave stepenice, lokve vode, čudni mirisi, čudni zvuci, prazni lokali – neki razbijenih izloga, neispravne rampe čije je “ključeve netko pojeo” – kako je to svojevremeno kazao gradonačelnik …
Stoga i ovaj put podsjećamo na fotografije s obzirom na to da one najbolje dočaravaju nimalo primamljivo okruženje koje većini ljudi ulijeva nesigurnost, pogotovo kada padne mrak.
A bez svjetla mnogima nije ugodno, kamo li funkcionalno čak i dok je “gore” danje svjetlo, primjerice, upravo u pothodniku na raskrižju SR Njemačke i Avenije Dubrovnik već tjednima ne radi polovica rasvjete, no na prijavljen kvar adekvatne reakcije i dalje nema. Čeka se možda najavljenu rekonstrukciju o kojoj smo pisali još početkom godine? Jer stvari su se, čini se, barem malo pokrenule.
“Za rekonstrukciju pothodnika na raskrižju SR Njemačke i Avenije Dubrovnik izrađena je tehnička dokumentacija radi osiguranja pristupačnosti pothodnika osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti, ishođena je i građevinska dozvola te je u tijeku postupak javne nabave za odabir izvođača radova”, doznaje N1 od pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Dinka Bilića.
Bilić je podsjetio da je tijekom 2016./2017. provedena dodatna prilagodba jedne koso-podizne platforme u pothodniku Utrine – Zapruđe. Naime, pilot projektom je modificirana postojeća kosa platforma za osobe s invaliditetom na pothodniku Utrine – Zapruđe (istočni ulaz) tako da su umjesto ključa ugrađena tipkala, kao i sklopiv stolac i zvučni signal koji se uključuje za vrijeme kretanja platforme, a pod rampe je označen žuto-crnim oznakama kako bi se definiralo područje dopuštenog opterećenja te su izrađene i postavljene upute za korištenje platforme.
Međutim, nakon ispitivanja modificirane platforme od ovlaštene ustanove za pregled i ispitivanje dizala, Bilić kaže da ona nije zadovoljila sigurnost korištenja pa se ostale ugrađene koso podizne platforme na zagrebačkim pothodnicima neće modificirati.
S druge strane pokrenut je postupak javne nabave i za izradu glavnog i izvedbenog projekta rekonstrukcije pothodnika na Aveniji Dubrovnik, koji povezuje Utrine i Zapruđe, “za osiguranje pristupačnosti pothodnika osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti izgradnjom četiri podizne platforme u zatvorenom oknu kako bi se svima omogućilo korištenje pothodnika”.
Nakon izrade glavnog projekta i ishođenja potvrda za glavni projekt od javnopravnih tijela te građevinske dozvole planirat će se potrebna sredstva za izgradnju u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba, kazao je Bilić.
No, koliko bi trebali iznositi troškovi, procjena barem, kao i što je s ostalim pothodnicima u gradu u s obzirom na to da su gotovo svi u vrlo lošem stanju i gotovo neprikladni za korištenje, pitanja su koja i dalje čekaju odgovore, baš kao što i građani čekaju da im se konačno osmjehne sanacija pothodnika i mostova u “gradu po mjeri čovjeka”, kako gradonačelnik Milan Bandić voli tepati Zagrebu.