Vučković: Ova kampanja nas je vratila 15 godina unatrag

Vijesti 02. stu 201518:03 > 18:06
N1

Gošća Dnevnika je bila politička analitičarka Milica Vučković sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti, koja je komentirala predizbornu debatu kandidata u organizaciji televizije N1 i Platforme 112.

Tko je, prema vašem mišljenju, bio najbolji u ovoj debati, a tko je podbacio?

Ovakve debate su iznimno koristan alat da bi građani dobili informaciju i donijeli racionalnu odluku. Ako bih morala izabrati pobjednika debate to bi definitivno bila gospođa Vukovac iz MOST-a. Za jednu medijski neeksponiranu osobu ona se jako dobro snašla, govorila je vrlo smirenim tonom i dobila pljesak. Iako su već na društvenim mrežama za pobjednicu proglasili Mirelu Holy, ne bih se složila, jer mislim da joj je ton bio previše napadački. Siniša Hajdaš Dončić je djelovao jako nezainteresirano, odgovarao je kratko i nije se uključivao u debatu.

Kako ocjenjujete kampanju i odluku predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka da odbije sva sučeljavanja?

Ova nas je kampanja vratila barem 15 godina unazad u smislu političkog marketinga i političke komunikacije. Nije iskorišten demokratski potencijal kampanja, koji je osnova izbornog procesa, kad su nam političari dužni dati osnovne informacije kako bi birači donijeli racionalan izbor. Nije iskorištena ni marketinška funkcija kampanje, mada smo samo nju i mogli vidjeti.

Smatrate li da je izbjegavanje sučeljavanja dobra ili loša odluka?

Neuobičajeno je da se poziv na sučeljavanje nametnulo kao tema kampanje i tu je SDP odradio dobar posao. SDP vodi personaliziranu kampanju i SDP je tu Karamarka ocijenio kao najslabiju kariku. Tema kampanje je, očigledno, domoljublje i sučeljavanje, a to je nametnu o SDP. Mislim da je loše to što je Karamarko odbio sučeljavanje, ništa se loše ne bi dogodilo.

Iznenađuje li vas da je SDP dosad potrošio dva i pol puta više novca od HDZ-a? Tek tri-četiri stranke imaju televizijske spotove, jesu li se usmjerili na internet zato što je jeftiniji ili zato što je postao važniji od televizije?

HDZ se vjerojatno zbog troškova kampanje i istraga iz rane povijesti ograničio, odnosno ograničio je budžet na zacrtanu potrošnju i koncentrirao se na internet. To je, po meni, jako loša odluka. I u potrošenom novcu se vidi razlika između HDZ-ove i SDP-ove kampanje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.