I ozbiljni njemački mediji pišu o cijenama u Hrvatskoj, ima čak i crnog humora

Srećko Matić, novinar Deutsche Wellea, u petak je za N1 televiziju prokomentirao političku situaciju u Njemačkoj, a, među ostalim, otkrio je i to kakva je percepcija među njemačkim građanima o cijenama u Hrvatskoj.

Matić se najprije osvrnuo na političko stanje u Njemačkoj, kazavši da ondje sve snažnije raste krajnje desni AfD (Alternative für Deutschland), a prema rejtingu, nalaze se i ispred vladajućih SPD-a, Zelenih i FDP-a.

“Vidjet ćemo situaciju, ovisi o tome kako završe izbori 2024. To je u Njemačkoj, kao i u Hrvatskoj, superizborna godina. Na istoku Njemačke AfD je već neko vrijeme uvjerljivo najjača stranka i na tim saveznim izborima, recimo u Tiringiji, premijer te savezne zemlje želi postati čovjek za kojega je jedan njemački sud rekao da je sasvim legitimno nazvati ga fašistom i da zbog toga nećete biti kažnjeni. On je samo proizvod razvoja AfD-a posljednjih godina. AfD se radikalizirao”, kazuje.

Vlada, kaže, ima sve manju podršku, pa i onda kada uvedu, prema njemačkom novinaru, dobre zakone.

“Vlada ne ostavlja dobar dojam u posljednje vrijeme, često se svađaju. Doduše, sad je bila prva sjednica nakon godišnjih odmora. Na njoj je usvojeno 30-ak dobrih novih zakona, poput subvencija start-upova, digitalizacija, pa čak i legalizacija kanabisa. Napravili su 30-ak dobrih stvari za Njemačku, no oko jedne stvari se i dalje jako svađaju, a to je zakon o grijanju”, kazuje Srećko Matić.

Prokomentirao je i percepciju među njemačkim građanima i medijima o cijenama u Hrvatskoj, a posebno na obali, gdje su Nijemci često gosti.

“Među njemačkim turistima i ozbiljnim medijima situacija je takva da se sve više govori, da citiram jedan naslov, ‘Skupo, skuplje, Hrvatska’. Pitaju se i ozbiljni njemački mediji jesu li aktualne cijene na Jadranu samo posljedica inflacije ili je tu riječ o tome da se odere turiste. Ima čak i pomalo crnog humora u tim člancima. Neki se pitaju je li to nova metoda da se Hrvatska riješi masovnog turizma i da uvede reda u nered”, govori.

“Neki, pak, smatraju da ima i dobrih strana tog razvoja. Neki smatraju da je to prilika i da se razvije kontinentalni turizam. Jedan kolega je baš spomenuo Vukovar kao alternativu Dubrovniku jer je tamo, kaže on, jeftinije, lijep je gradić i može se kupati na Dunavu. Iskreno, ne znam je li bio ozbiljan ili samo pokušava ‘trolati’ te visoke cijene u Hrvatskoj”, dodaje Matić.

Konačno, upozorio je da bi, ako se situacija ovako nastavi, njemački turisti mogli odustati od ljetovanja u Hrvatskoj.

“Zaključak je da ako se ovdje može pogorša kriza, Njemačka je u recesiji, može se dogoditi da će mnogi ljudi, u strahu od toga da će ostati bez posla, doista odustati i od toga da odu na godišnji odmor. Pokazala su ranija iskustva, recimo u Grčkoj, da kad se promijene iskustva, Nijemci više ne idu tamo. Nisu išli u Grčku jer su jednostavno smatrali da tamo nisu dobrodošli u jeku one krize”, zaključio je gost N1 televizije.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.