R u kutu ekrana: Novi pravilnik o označavanju televizijskih repriza

Vijesti 16. pro 202112:46 2 komentara
gledanje tv-a, TV, daljinski upravljač, televizija,
Unsplash / Ilustracija

Vijeće za elektroničke medije (VEM) uputilo je u javno savjetovanje pravilnik po kojem se televizijski nakladnici obvezuju da reprizne emisije u programu označavaju slovom R u kutu ekrana te se propisuje i kada se treba istaknuti oznaka "snimka" i "arhiva".

“Reprize audiovizualnog programa koji u sebi sadrže elemente interakcije s gledateljima i/ili poziv gledateljima na akciju, ili ih na drugi način mogu dovesti u zabunu u pogledu vremena izvornog emitiranja – reality show i druga natjecanja s pozivom na glasovanje, interaktivni kvizovi, sudjelovanje gledatelja telefonskim putem  ili putem društvenih mreža, rasprava o političkim i/ili društvenim temama i slično – uvijek se označavaju kao repriza”, ističe se u novom pravilniku.

Dodatno se objašnjava da se reprizno emitiranje označava grafičkom oznakom, slovom “R” u gornjem lijevom ili desnom kutu ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.

S druge strane, na isti način oznakom “ARHIVA” obveznom se trebaju označiti audiovizualni sadržaji čiji se dijelovi ponovno objavljuju kao dio novih emisija, a mogu se povezati s aktualnim događanjima ili ilustriraju neki aktualni događaj, i to tijekom cjelokupnog trajanja tog dijela emisije ili priloga.

Snimka sportskog događaja koja se emitira kao odgođeni premijerni prijenos izjednačena je s premijernim prikazivanjem, a označava se riječju “SNIMKA”, ističe se u pravilniku VEM-a.

Najave i raspored programa na teletekstu, elektroničkim programskom vodiču, internetu i u drugim oblicima komuniciranja za serijski program obavezno mora sadržavati redni broj epizode i sezonu serije, a ponovno objavljivanje individualnih glazbenih spotova, odnosno pjesama, ne smatra se reprizom.

Pravilnik je upućen u javnu raspravu koja će trajati do 13. siječnja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare