Jadrolinija, nacionalni brodar sa 74 godine dugom tradicijom, osnovana je 1947. godine u Rijeci te od tada ima nezamjenjivu ulogu u životima otočnog stanovništva. Jadrolinija je žila kucavica hrvatskog Jadrana koja povezivanjem hrvatskih otoka s kopnom doprinosi gospodarstvu na otocima te posjetiteljima iz cijelog svijeta otvara put prema ljepotama jadranske obale i tako aktivno sudjeluje u kreiranju hrvatske turističke ponude.
O važnosti Jadrolinije i njezinu položaju u infrastrukturi hrvatskog turizma najviše govore podatci da na svojim brojnim putovanjima tijekom godine Jadrolinija preveze preko 12,5 milijuna putnika te 3 i pol milijuna vozila. No, kreiranje turističke ponude na 54 bijela broda u Jadrolinijinoj floti ne staje samo na prijevozu putnika i vozila. Kako bi putnici zaista iskusili puno značenje slogana koji se vezuje uz nacionalnog brodara – “Odmor počinje na brodu”, sama ponuda na brodovima također mora biti na visokoj razini. Uz caffe barove na lokalnim linijama, na trima međunarodnim linijama kojima Jadrolinija povezuje Hrvatsku i Italiju, putnici mogu uživati i u gastronomskoj ponudi restorana.
Za kvalitetu usluge brinu se ugostitelji – kuhari, kuharice, konobari, konobarice, sobari i sobarice koji su svoj zanat odabrali brusiti na moru. I čine to i više nego uspješno, pa se među ugostiteljima na brodovima često može čuti da onaj koji je radio na kopnu, ne mora nužno biti podoban za rad na brodu, no onaj koji se okušao poslu na brodu, spreman je za svaki restoran na kopnu. Razlog tome leži u specifičnostima rada na putničkom brodu sa smještajnim kapacitetima i ugostiteljskim objektima, moglo bi se reći pravog hotela na brodu. Jedan od razloga je i gastronomska ponuda na brodovima Jadrolinije koja počiva na tradicionalnoj mediteranskoj kuhinji, svježim namirnicama i originalnoj recepturi. Tako primjerice kuhari na međunarodnim linijama svoje namirnice nabavljaju prilikom pristajanja u luku, na tržnicama, a koliko su predani kvaliteti hrane govori i činjenica da se kruh na brodovima Jadrolinije mijesi, a ne kupuje.
Osim toga, na brodovima Jadrolinije stižu ne samo svježe, već i domaće, hrvatske namirnice, što zaokružuje priču o tradicionalnoj, ali bogatoj i vrhunskoj ponudi. Među brojnim putnicima koji su iskusili plovidbu na Marku Polu, Dubrovniku ili Zadru često se čuju svjedočanstva o tome da su najbolji bolognese umak ili štrudlu u svojim životima pojeli upravo putujući na brodovima Jadrolije. Zato je za ugostitelje koji žele izgraditi temelje svojih vještina, iskustvo rada na brodu često neprocjenjivo.
Osim savladavanja znanja potrebnih za stvaranje kvalitetne gastronomske ponude, ugostitelji na brodovima Jadrolinije imaju i brojne druge pogodnosti. Iako plovidba za nekoga može djelovati strano, plovidba na brodovima Jadrolinije ima prednosti. Ona garantira redovita i stimulativna primanja, donosi mogućnost napredovanja, osiguran smještaj i hranu, te najvažnije, brojna nova iskustva. Ugostitelji koji žele zaploviti na brodovima Jadrolinije moraju priskrbiti svu potrebnu
dokumentaciju potrebnu za plovidbu, odnosno položiti tečaj prve pomoći i temeljne sigurnosti na brodu, a stečene svjedodže mogu iskoristiti i za potencijalni nastavak karijere na moru. Osim toga, Jadrolinija kao poslodavac pokriva 50% troškova izrade svih potrebnih dokumenata. U vrijednost navdenih pogodnosti uvjeravaju nas brojna svjedočanstva ugostitelja na brodovima, a svi dijele isto mišljenje – onaj tko s morem „klikne“, na njemu i ostaje. Pa tako imamo primjere zaposlenika koji su od ugostitelja na brodu kroz godine napredovali do rukovoditelja, ili konobarice kojoj se niti nakon 40 godina plovidbe ne vraća na kopno.
No, uz sve navedene prednosti zaposlenja na brodovima, svi najviše ističu sam doživljaj. Buđenje uz šum valova, plovidba Jadranskim morem i upoznavanje talijanske i hrvatske obale, opuštena atmosfera i nezaboravne dogodovštine. Plovidba donosi brojne izazove, nove situacije, ali i stvara priliku za učenje, rast i snalaženje. A sve to – s neponovljivim pogledom.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!