Evo zašto je dobro nakon obroka prošetati dvije minute

Zdravlje 18. kol 202209:11 > 09:39
Podijeli:
trčanje, vježbanje, noge, zglobovi, hodanje
Izvor: Pexels/Ilustracija

Lagana šetnja nakon jela u trajanju od samo dvije minute može pomoći u snižavanju razine šećera u krvi i tako smanjiti rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, pokazalo je istraživanje provedeno na Sveučilištu Limerick u Irskoj.

Istraživanje je pokazalo i da je najbolje vrijeme za odlazak u šetnju unutar 60 do 90 minuta nakon jela. U tom periodu razina šećera u krvi je na vrhuncu. Osim toga, pokazalo se i u ovom istraživanju da šetnja nakon obroka pruža i dodatne prednosti, posebno ako je duža.

vezana vijest

Što se tiče kratkih šetnji laganog intenziteta, one su korisne i za osobe koje već imaju dijabetes ili visoki krvi tlak. Hodanje, ali i stajanje mogu pozitivno utjecati na razine glukoze.

Naime, nakon obroka u krvotok se otpušta glukoza što rezultira malim porastom razine šećera u krvi. Iako mali skokovi nisu abnormalni, održavanje razine šećera je ključno je u upravljanju dijabetesom, a uz aktivni angažman mišića tijekom hoda, oni su ti koji upijaju višak glukoze iz krvotoka.

Bolji protok krvi ključan je pak za naše mišiće, udove i organe, što rezultira zdravijim krvožilnim sustavom. Šetnja nakon večere oslobađa i serotonin koji pomaže boljem snu, reguliranju apetita, potiče pozitivno razmišljanje i poboljšava pamćenje.

Dodatne prednosti hodanja

Hodanje nakon jela kao i hodanje općenito ima mnoge dobrobiti. Bez obzira imate li visoki krvni tlak, dijabetes ili ste osoba bez zdravstvenih problema, uživanje u kratkoj šetnji nakon obroka poboljšati će vaše opće zdravlje.

Neke od prednosti hodanja nakon jela su:

– regulacija rada crijeva
– optimizacija limfnog sustava
– poboljšanje crikulacije
– oslobađanje “hormona sreće”

Bitno je da vam hodanje bude ugodno i da tako postane vaša omiljena aktivnost pa i zabava. Kako bi vam iskustvo bilo ugodnije možete slušati glazbu ili audioknjigu, razmišljati o vašem danu ili planirati stvari koje su pred vama, povesti društvo i šetnju iskoristiti za druženje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Komentari

Vaš komentar