
Za mnoge europske vozače potraga za jeftinijim gorivom "preko granice" već je uhodana praksa.
Oglas
No, Singapur je uspio gotovo potpuno suzbiti takvo ponašanje – i to originalnim, ali vrlo strogim pravilom: vozilima je zabranjen izlazak iz zemlje ako im rezervoar nije napunjen barem 75 posto.
Ovo "pravilo tri četvrtine" dio je šire politike kojom Singapur kontrolira promet i vlasništvo nad automobilima u zemlji koja se godinama svrstava među najskuplje na svijetu kad je riječ o posjedovanju automobila, piše nova.rs.
Ondje je posjedovanje automobila iznimno skupo
Da bi netko u Singapuru uopće mogao posjedovati automobil, mora najprije platiti tzv. COE (Certificate of Entitlement) – pravo na vlasništvo vozila koje košta oko 70 000 eura. Uz to dolazi i dodatna registracijska taksa (ARF) koja se računa prema vrijednosti vozila i može doseći i do 320 posto njegove vrijednosti.
Konačna cijena običnog osobnog automobila u Singapuru tako lako doseže višestruko više nego u većini drugih država.
Cijena goriva u Singapuru nije jako visoka – otprilike 1,90 eura po litri – no problem je blizina granice s Malezijom, gdje je litra benzina višestruko jeftinija – samo oko 0,40 eura. S obzirom na to da je maksimalna udaljenost od bilo kojeg dijela Singapura do granice svega 50-ak kilometara, vozači su masovno počeli prelaziti granicu samo kako bi natočili gorivo.
Stroga kontrola na granici
Kako bi to spriječile, singapurske vlasti su prije više godina uvele obveznu kontrolu razine goriva pri izlasku iz zemlje. Ako službenici na granici utvrde da rezervoar vozila nema barem 75% goriva, vozač mora natrag – i suočava se s novčanom kaznom do 500 singapurskih dolara (oko 330 eura).
Pravilo se odnosi na sva vozila – benzinska, dizelska i na komprimirani plin.
Za neke građane ovakva politika predstavlja još jedan primjer pretjerane kontrole u zemlji poznatoj po strogim zakonima, ali za druge je to primjer dosljedne i učinkovite regulacije. Bilo kako bilo, Singapur time još jednom pokazuje koliko ozbiljno shvaća upravljanje resursima, javnim redom i infrastrukturom – pa makar se radilo i o litrama goriva.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare
Oglas
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare
Oglas
NAJČITANIJE
Oglas
Oglas
Najnovije
Oglas
Oglas