"Zaustavite glasnogovornicu! Zaustavite Facebook! Zaustavite Reuters! Zaustavite smijeh, karikaturu, kozeriju, humoresku i burlesku!", napisala je glasnogovornica SDP-a nakon što je osvanuo članak o njenom sprdanju HDZ-ovaca na Facebooku.
Naime, Tportal je, s obzirom na njene aktivnosti na Facebooku, problematizirao nedavnu reakciju Danice Juričić na plakate kojima se ismijava SDP-ova kampanja.
‘Prljava kampanja HDZ-a je njihov izbor. SDP će startati onime što je koalicijska vlada postigla u mandatu u posljednje četiri godine’, poručila je tada glasnogovornica Danica Juričić, nakon što su osvanuli plakati kojima se ismijava SDP.
Glasnogovornica SDP-a, naime, ‘lajka’ i dijeli fotomontaže visokih dužnosnika HDZ-a, predsjednice Kolinde Grabar Kitarović i osoba bliskih ovoj stranci iznimno negativnog karaktera: međunarodnog tajnika HDZ-a Miru Kovača prikazanog kao gestapovca Herr Flicka iz serije ‘Alo, Alo’; predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović i srpskog predsjednika Tomislava Nikolića, uz komentar koji aludira na suradnju četnika i ustaša tijekom Drugog svjetskog rata, u trećoj se izruguje predsjedniku HDZ-a Tomislavu Karamarku…
“Od glasnogovornice SDP-a ne bi trebalo očekivati takvu razinu komunikacije jer ona na svom privatnom profilu predstavlja i mišljenje svih članova stranke, i osamdesetogodišnjaka iz Rijeke i tridesetogodišnjaka iz Đakova. Njezina funkcija je javna i ne može se podijeliti na javno djelovanje i privatni dio na Facebooku, ako na tom profilu objavljuje osobna mišljenja vezana uz druge političke stranke. Njezino zanimanje traje 24 sata’, objašnjava Danijel Koletić iz Apriori komunikacija u izjavi za tportal.
Komunikologinja Smiljana Leinert Novosel s Fakulteta političkih znanosti je, pak, poručila kako su glasnogovornici zaduženi za brigu o imidžu stranke i sudjeluju u realizaciji izborne strategije u ovom slučaju.
“Ilustracije koje glasnogovornica SDP-a Juričić Spasović dijeli po društvenim mrežama više djeluju kao da se pojedina osoba brine o imidžu SDP-a na način da ‘uništava’ one druge, a ne skreće pozornost na pozitivne strane svoje stranke. Očigledno na svoju ruku ili dogovorno diskvalificira drugu stranu”, kaže Leinert Novosel.
Tako, smatra stručnjakinja, šalje poruke o ‘onima drugima’ koristeći doslovno sve što misli da bi moglo djelovati – ismijavanje, karikiranje, konstrukciju negativnog konteksta/uokvirivanje, u koji smješta političare suprotne opcije.
“Naravno da to izlazi iz uloge glasnogovornika, ali i govori da se u izbornom ratu koriste sva moguća sredstva. Hoće li to glasači nagraditi, znat će se za koji tjedan”, zaključila je Leinert Novosel.
Više o parlamentarnim izborima čitajte OVDJE.