Poznati srpski liječnik: Kako učiti djecu da razlikuju dobro od zla?

Regija 07. svi 202314:29 0 komentara
N1

Empatija je na prvom mjestu kada djecu učimo razlikovati dobro od zla, kaže prof. dr. Ranko Rajović, utemeljitelj NTC sustava učenja.

Djeca bi trebala razvijati razumijevanje za druge i timski rad, a „loši sadržaji“ kojima su djeca izložena nisu samo u virtualnom svijetu – to je i kada gledaju „najljepše tenisice“, „najbolje traperice“, „najbolje prekrasni modeli“, jer dijete osjeća da je žalosno što toga nema ili ne može postojati, kaže Rajović.

Dijete odjednom nema ‘naj’ tenisice, imaju ih drugi i rugaju mu se, pa roditelji trče kupiti ‘najbolje’ tenisice – a za dva mjeseca stižu druge”, rekao je.

Rajović smatra da su roditelji uvijek odgovorni, ali imaju preveliki teret na svojim plećima. Ističe i da su učitelji i odgajatelji saveznici, ali roditelji trebaju slušati.

“Roditelji ne smiju zatvoriti oči kada dobiju opomenu iz škole, a imao sam i situaciju – roditelji ne razumiju da dijete ima problem, čak se i svađaju s nama”, rekao je Rajović.

Smatra da se pristup virtualnom svijetu mora smanjiti ili isključiti do 10. godine.

Maja Antonić, sistemska obiteljska psihoterapeutkinja i osnivačica Centra za dječju psihoterapiju “Priča o vili”, kaže kako ima mnogo upita roditelja koji žele znati što učiniti u vezi s pretjeranom uporabom interneta, video igrica i telefona kod djece.

Slaže se da je jedna od mjera maksimalno ograničavanje i – kad god je moguće – ukidanje, ali dodaje da djeca šalju zadaće preko Vibera i koriste internet za neke namjenske stvari.

Nakon pucnjave u Osnovnoj školi “Vladislav Ribnikar” u Beogradu proširila se parola – razgovarajte s djecom. Maja Antonić kaže da, kod djece “niske kalendarske dobi”, ona ne mogu verbalizirati svoje potrebe, već najbolje uče kroz igru.

“To je osnovni alat… Nije pitanje koliko je dobar, ali ne možete bez njega”, rekla je o igrici.

Terapija igrom je širok pojam i nešto što je utemeljeno na teoriji, praksi i istraživanju i daje jako dobre rezultate, rekla je.

Objašnjava i da bi djeca trebala biti “lideri” u igri.

Roditelji bi trebali odvojiti vrijeme za igru, ne smišljati kakve će to igre biti, nego pustiti djecu da ih vode, rekla je.

U toj aktivnosti nikada ne možemo biti bolji od njih jer je to njihov način povezivanja sa svijetom, kaže Antonić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!