Cijene novih automobila su nakon pandemije i problemima s isporukama odletjele u nebo. Mnogi su se građani tako okrenuli pomalo nemilosrdnom tržištu rabljenih vozila.
Kako je u Hrvatskoj izbor rabljenih vozila zbog malog tržišta dosta sužen, mnogi se okreću drugim zemljama EU, a među njima je daleko najpopularnija Njemačka. Tako je u Hrvatsku prošle godine ukupno uvezeno 63.514 rabljenih osobnih vozila, dok je 2021. ta brojka iznosila 65.908 automobila. Usporedbe radi, u 2022. je prodano 44.088 novih osobnih automobila, a u 2021. njih 1201 manje.
Mnogi automobili započinju svoj život u jednoj državi, a završe u drugoj. To posebno vrijedi za automobile iz zapadne Europe koji tako čine veliki dio tržišta rabljenih automobila u istočnoj Europi. Njemačka izvozi najviše polovnih automobila na Starom kontinentu.
Istraživanje tvrtke carVertical koja se bavi podatcima iz automobilske industrije otkriva iz kojih zemalja automobili dolaze u Hrvatsku.
Podaci nam govore da 40 posto rabljenih automobila u Hrvatskoj dolazi iz Njemačke, koja ima najveći udio u tržištu, a slijede ju Francuska (14,7 posto), Italija (13,5 posto), Belgija (10,8 posto) i Austrija (5,3 posto). Ovi su podatci dobiveni prikupljanjem više od milijun izvješća o povijesti automobila koje analizira carVertical, pa možda ne odražava stvarnu statistiku u našoj zemlji.
“Kupci rabljenih automobila traže automobile iz Njemačke jer vjeruju da Nijemci vode računa o svojim automobilima bolje od drugih. Ljudi smatraju da vozači najvećeg tržišta rabljenih automobila ne propuštaju termine servisa, kvalitetno popravljaju vozila i kupuju automobile s boljom opremom”, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Stanje vozila i uobičajeni problemi uvelike ovisi o regiji iz koje automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja kao što je Švedska obično imaju više korozije zbog snijega, soli i niskih temperatura.
U isto vrijeme, automobili iz Italije možda nemaju korozije, ali zato boja vozila može izblijediti zbog intenzivne sunčeve svjetlosti. Općenito, nagle temperaturne promjene nikada nisu dobre za automobil. To objašnjava zašto Hrvati vole njemačke aute. Njemačka ima blagu klimu i dobre ceste, što smanjuje rizik od korozije, blijeđenja boje i problema s ovjesom.
Kada se automobili kreću iz jedne zemlje u drugu teško je pratiti njihovu povijest. Većina zemalja ne dijeli podatke o vozilima, što znači da automobil može pretrpjeti ozbiljnu štetu u Njemačkoj ili Italiji, a zatim ponovno zasjati kao nov u Hrvatskoj.
Prema carVerticalovom indeksu transparentnosti tržišta, 56,4 posto svih automobila provjerenih na ovoj platformi u Hrvatskoj bilo je oštećeno nekad u prošlosti, a njih 10,3 posto imalo je vraćenu kilometražu.
Ove statistike ukazuju na činjenicu da je tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj daleko od transparentnog i kupci bi trebali biti svjesni uobičajenih prevara.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!