FOTO, VIDEO / Obišli smo drugu cijev tunela Učka: “Sve je spremno, svi sustavi su testirani i sve je pod kontrolom”

Vijesti 13. ruj 202409:48 > 10:06 2 komentara

Nešto manje od četiri godine od početka radova, danas se otvara druga cijev tunela Učka. Svečanost otvaranja cijevi duge 5,6 km zakazana je za danas u 18 sati, a očekuje se dolazak predstavnika Vlade i oko 1.000 uzvanika.

Tunel Učka jedan je od najvažnijih infrastrukturnih objekata u Hrvatskoj i predstavlja važan korak u poboljšanju povezanosti Istarske i Primorsko-goranske županije.

Promet kroz Tunel Učku se do sada odvijao dvosmjerno, kroz jednu cijev, koja je puštena u promet 1981. godine.

Nova cijev duga 5,6 kilometara, omogućit će brži protok vozila i usklađivanje s europskim sigurnosnim standardima.

Treći tunel po dužini u Hrvatskoj

Tunel Učka je treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Sv. Roka.

Tijekom izgradnje korištene su najmodernije tehnike, uključujući tekuće eksplozive, pokretne trake za odvoz materijala i suvremene sustave probijanja i iskopa materijala.

Tunel Učka
N1/Borna Učka

Ti tehnološki napredni pristupi omogućili su brzo i učinkovito izvođenje radova unatoč brojnim izazovima, kao što su složena geološka situacija i zahtjevi za minimalnim utjecajem na postojeći promet.

Na izgradnji je bilo angažirano više od 500 radnika. Ukupna investicija iznosi oko 200 milijuna eura, a radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova usprkos problemu s inflacijom, manjkom radnika i velikom broju pukotina i jama u novoj cijevi.

“Radovi su trajali tri godine. U probijanju druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od tisuću tona tekućeg eksploziva, a jedan od većih izazova bilo je više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev”, kaže direktor Bina Istre Dario Silić.

Učka
N1/Borna Šmer

Najmoderniji tunel u Hrvatskoj

Ističe da će nova cijev Tunela Učka biti najmoderniji tunel u Hrvatskoj.

Tijekom proboja druge nove cijevi tunela iskopano je 1,2 milijuna tona stijena i drugog materijala.

To je otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošeno je i tri tisuća tona čelika.

Bez kvalitetne i dobre infrastrukture ne možete dovesti turiste na zapadnu, a ponajviše istočnu obalu Istre, kaže Silić i podsjeća da 95 posto turista u Istru dolazi automobilima.

Učka
N1/Borna Šmer

Paralelno s radovima na Tunelu Učka, zatvorena je financijska konstrukcija i započeti su radovi na dionici autoceste od deset kilometara koja će spojiti Učku i Matulje.

Ta dionica, zajedno s dupliranjem mosta Mirna i vijadukta Limska draga, dodatno će poboljšati prometnu povezanost Istre s ostatkom Hrvatske.

Planirani završetak radova je unutar tri godine, što će omogućiti putovanje od Pule do Zagreba za dva i pol sata, bez zaustavljanja.

Projekt uključuje brojne ekološke mjere koje su ključne za poboljšanje kvalitete života zajednice uz prometnicu.

Učka
N1/Borna Šmer

“Sve je spremno”

Lucian Dušić, voditelj centra upravljanja otkrio je detalje otvaranja: “Pušta se u promet sutra u večernjim satima, sve je spremno, svi sustavi su testirani i sve je pod kontrolom. U centru upravljanja zaposlenici su u sustavu obuke kako bi se prilagodili novom načinu upravljanja.”

“O sigurnosti treba brinuti popriličan broj ljudi, ali ako gledamo aktivne sudionike to su dva operatera i 20 vatrogasaca koji su raspoređeni na portalne površne Istre i Kvarnera”, dodao je.

Obje cijevi tunela Učka trebale bi biti operativne do početka idućeg mjeseca, a onda će se stara zatvoriti: “Stara cijev se mora prilagoditi svim sigurnosnim propisima i europskim direktivama, imamo određene i još neke radove koji iziskuju obustavu prometa.”, kazao je Dušić.

“Plan je da se to odradi u šest mjeseci”, dodao je.

Učka
N1/Borna Šmer

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare