Nešto manje od četiri godine od početka radova, danas se otvara druga cijev tunela Učka. Svečanost otvaranja cijevi duge 5,6 km zakazana je za danas u 18 sati, a očekuje se dolazak predstavnika Vlade i oko 1.000 uzvanika.
Tunel Učka jedan je od najvažnijih infrastrukturnih objekata u Hrvatskoj i predstavlja važan korak u poboljšanju povezanosti Istarske i Primorsko-goranske županije.
Promet kroz Tunel Učku se do sada odvijao dvosmjerno, kroz jednu cijev, koja je puštena u promet 1981. godine.
Nova cijev duga 5,6 kilometara, omogućit će brži protok vozila i usklađivanje s europskim sigurnosnim standardima.
Treći tunel po dužini u Hrvatskoj
Tunel Učka je treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Sv. Roka.
Tijekom izgradnje korištene su najmodernije tehnike, uključujući tekuće eksplozive, pokretne trake za odvoz materijala i suvremene sustave probijanja i iskopa materijala.
Ti tehnološki napredni pristupi omogućili su brzo i učinkovito izvođenje radova unatoč brojnim izazovima, kao što su složena geološka situacija i zahtjevi za minimalnim utjecajem na postojeći promet.
Na izgradnji je bilo angažirano više od 500 radnika. Ukupna investicija iznosi oko 200 milijuna eura, a radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova usprkos problemu s inflacijom, manjkom radnika i velikom broju pukotina i jama u novoj cijevi.
“Radovi su trajali tri godine. U probijanju druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od tisuću tona tekućeg eksploziva, a jedan od većih izazova bilo je više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev”, kaže direktor Bina Istre Dario Silić.
Najmoderniji tunel u Hrvatskoj
Ističe da će nova cijev Tunela Učka biti najmoderniji tunel u Hrvatskoj.
Tijekom proboja druge nove cijevi tunela iskopano je 1,2 milijuna tona stijena i drugog materijala.
To je otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošeno je i tri tisuća tona čelika.
Bez kvalitetne i dobre infrastrukture ne možete dovesti turiste na zapadnu, a ponajviše istočnu obalu Istre, kaže Silić i podsjeća da 95 posto turista u Istru dolazi automobilima.
Paralelno s radovima na Tunelu Učka, zatvorena je financijska konstrukcija i započeti su radovi na dionici autoceste od deset kilometara koja će spojiti Učku i Matulje.
Ta dionica, zajedno s dupliranjem mosta Mirna i vijadukta Limska draga, dodatno će poboljšati prometnu povezanost Istre s ostatkom Hrvatske.
Planirani završetak radova je unutar tri godine, što će omogućiti putovanje od Pule do Zagreba za dva i pol sata, bez zaustavljanja.
Projekt uključuje brojne ekološke mjere koje su ključne za poboljšanje kvalitete života zajednice uz prometnicu.
“Sve je spremno”
Lucian Dušić, voditelj centra upravljanja otkrio je detalje otvaranja: “Pušta se u promet sutra u večernjim satima, sve je spremno, svi sustavi su testirani i sve je pod kontrolom. U centru upravljanja zaposlenici su u sustavu obuke kako bi se prilagodili novom načinu upravljanja.”
“O sigurnosti treba brinuti popriličan broj ljudi, ali ako gledamo aktivne sudionike to su dva operatera i 20 vatrogasaca koji su raspoređeni na portalne površne Istre i Kvarnera”, dodao je.
Obje cijevi tunela Učka trebale bi biti operativne do početka idućeg mjeseca, a onda će se stara zatvoriti: “Stara cijev se mora prilagoditi svim sigurnosnim propisima i europskim direktivama, imamo određene i još neke radove koji iziskuju obustavu prometa.”, kazao je Dušić.
“Plan je da se to odradi u šest mjeseci”, dodao je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare