Možda vam je već neko vrijeme jasno da vaš stari automobil nije u cvijetu mladosti i da u njemu zapravo životarite od tehničkog do tehničkog s dobrim pripremama prije toga i krpanjem svega gdje curi.
No među nama vozačima u Hrvatskoj zapravo i nema puno onih koji si mogu priuštiti potpuno nove automobile (prosjek starosti voznog parka u Hrvatskoj je 14 godina) pa smo većinom osuđeni na to što imamo, barem dok se ne sakupi koja “tisućica” za malo noviji polovnjak.
Dotad se popravlja uglavnom nužno i s jeftinim dijelovima, na estetiku lima se više i ne obraća puno pažnje, no tu je i važnije: pitanje komfora vožnje i posebno sigurnosti jer je sve manje ugodno voziti automobil koji ispušta čudnu buku, zanosi ili troši previše, kao i činjenica da sve učestalije na mobitelu birate broj vašeg mehaničara…
Stigao je, dakle, trenutak kad trebate odlučiti nastaviti popravljati auto dalje, ili je vrijeme da ga se riješite. Čak i ako ste zbog silnih zajedničkih godina već sentimentalno vezani za automobil, bez obzira na njegove sve češće mušice, piše Jutarnji.
Manite se toga, na koncu uvijek sve završava na pitanju “ekonomije” pa vam donosimo pregled znakova koji ukazuju da vaš automobil posustaje kao i nekoliko savjeta koji će vam pomoći da donesete odluku – popravljati ili potražiti noviji…
Trza pri pokretanju i zaustavljanju
Odmah treba znati – u pitanju je prijenos, a svi popravci u vezi toga su skupi. Tako ako primijetite da kod ubrzavanja ili kočenja tijekom vožnje automobil trza ili podrhtava, a sve popraćeno neugodnom škripom ili neobičnim zvukovima, vjerojatno je vrijeme da se pomirite s tim da “nešto jako nije u redu” i pokušate potražiti bolji automobil.
Primijetili ste koroziju
Pojava hrđe je znak za uzbunu jer se brzo širi i što se prije sanira tim bolje. Međutim, ovisno o količini zahvaćenih područja, taj se problem prečesto ignorira jer je riječ o nimalo jeftinom zahvatu.
Kemikalije koje stavljaju na ceste tijekom zime izjedaju boju i lim. Kada hrđa krene, brzo se širi. Propuštanje vode također ima tendenciju nanijeti veliku štetu, jer voda koja ostaje “sjediti” na skrivenim mjestima u karoseriji uzrokuje koroziju. Oba problema treba temeljito razmotriti kako bi se procijenilo kolika se šteta dogodila.
Curenje tekućina
Slično kao i ljudsko tijelo, automobil zahtijeva tekućine da bi funkcionirao. Ako morate svaki mjesec dopuniti bilo koju od vitalnih tekućina u vašem automobilu – rashladnu, ulje u motoru, ulje za kočnice, ili tekućinu za servo upravljač, onda je samo pitanje kad će, a ne hoće li sustavi kapitulirati. Ne možete tako dovijeka…
Povećani troškovi
Kada ste bili kupili primjerice SUV sa živahnim turbo benzincem možda cijene goriva nisu bile visoke kao danas. Sada već samo točenje goriva kvari vašu financijsku sliku i narušava kućni budžet pa biste trebali razmisliti je li taj automobil i dalje baš najbolja opcija za vas, ili da možda potražite nešto štedljivije, a na ovom još zaradite novac dok deprecijacija nije došla na najniže grane.
Cijena popravka
Prije nego što potrošite veliki novac na generalku motora ili na skupu zamjenu nekog vitalnog dijela automobila zapitajte se za koliko bi ga mogli prodati dok je još u pogonu i možete li kombinirati prihod od prodaje s novcem koji bih inače potrošili na popravke da kupite noviji i pouzdaniji automobil? Jednostavno: primjerice auto vam vrijedi 75.000 kuna, a popravak 25.000 kuna, a auto ima već 250.000 km, zapitajte se prvo biste li za 100.000 kuna mogli kupiti noviji auto s manje kilometara…
Lampice, lampice…
Najraniji znak istrošenog automobila pojavljuje se na kontrolnoj ploči. Sva ta mala upozoravajuća svjetla su važna, a njihovo zanemarivanje moglo bi dovesti do još problema. Ne ignorirajte ih! Ako vam svijetli lampica “check engine” kontrole motora trebali biste što prije odvesti auto svom mehaničaru. Ako je žaruljica pritiska ulja upaljena najbolje da odmah stanete. Ako se više lampica učestalo pali – potražite drugi automobil.
Kilometraža i jamstvo
Tvorničko jamstvo donosi mir, nedvojbeno je. Ako ste kupili auto s proširenim jamstvom još bolje, no svakako čitajte sitna slova kod osnovnog jamstva. Primjerice pet godina traje jamstvo, ali provjerite i nakon koliko kilometara završava. Primjerice 5 godina ili 150.000 kilometara. Ako puno vozite i toliko ste napravili u četiri, jamstvo vam je isteklo. Pitanje je hoćete li doplatiti produženo jamstvo, ili ipak potražiti drugi automobil.
Dim iz auspuha
Plavi dim koji dolazi iz ispušne cijevi znači da vaš automobil troši ulje, ako se pojavljuje bijeli znači da u motor dolazi rashladna tekućina i nije da samo isparavanje kondenzata u ispušnom sustavu (kako temperatura raste tako voda isparava) što je bezazleno. Crni dim kod benzinca je znak da izgara previše goriva pa provjerite filtar zraka, a mogući su i ozbiljniji problemi.
Možete sve to ignorirati i nastaviti dodavati bilo koju tekućinu u motor kako biste i dalje vozili , ali ne zadugo, a ako ne učinite niti jedno, rezultirat će dimom koji će se početi sukljati ispod haube – onda je vrijeme za skupi popravak ili novi automobil.
Preskakanje servisnih intervala
Redovito podmazivanje motora vašeg automobila ključ je održavanja. Preskakanje redovitog održavanja može na kraju uzrokovati da bregasto vratilo vašeg automobila više nije sinkronizirano s klipovima, što dovodi do zvuka ‘kucanja‘ koji je znak da nešto ozbiljno nije u redu. To znači skuplji kvar i obično je vrijeme da u ovom trenutku počnete štedjeti za novi motor.
“Pospani” mjenjač
Ako je riječ o ručnom mjenjaču, nepreciznije izmjene i sporiji hod kod izmjena manji je problem. Mehanika se jeftinije popravlja, ali ako imate automatik koji pritom ima sve sporije reakcije, to je znak da je pri kraju. Kad više ni ne mijenja brzine, pred vama je još tek nekoliko kilometra i neizbježno – kapitulacija mjenjača. Popravak je skup i vrijeme je za drugi automobil, prenosi Jutarnji.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare