N1 Hrvatska postaje dijelom jednog od novih europskih središta za borbu protiv dezinformacija.
Početkom prosinca, Europska komisija odabrala je šest novih regionalnih hubova koji će postati dijelom Europskog opservatorija za digitalne medije (EDMO). Među njima je Adria Digital Media Observatory (ADMO) čiji je cilj borba protiv dezinformacija u digitalnim medijima na području Hrvatske i Slovenije.
Uz nositelja projekta Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, partneri na projektu su: Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, GONG, Adria News d.o.o. (N1 televizija), Agence France Presse (AFP), Xwiki (Francuska) i Oštro (Slovenija). Projekt započinje 1. siječnja 2023. i trajat će 30 mjeseci, a njegova je vrijednost 1,8 milijuna eura.
„Cilj ADMO-a je stvaranje i osiguranje dugoročnog razvitka hrvatsko-slovenskog neovisnog središta za nadzor digitalnih medija, sastavljenog od multidisciplinarne zajednice akademskih istraživača, provjeravatelja činjenica, medijskih praktičara, novinara i predstavnika civilnog društva, koji su sposobni otkriti i analizirati kampanje dezinformiranja te pružiti potporu u jačanju kolektivnog odgovora na prijetnje dezinformacija“, rekao je glavni koordinator projekta i pročelnik Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku profesor Mato Brautović.
„Iznimno sam ponosna što je N1 televizija krenula i ovom novom stazom, koja predstavlja logičan korak zbog vremena u kojem živimo. U jurnjavi za svakodnevnim vijestima u doba informacijskog kaosa, sve većeg nepovjerenja građana u medije i institucije, imati alate za detektiranje dezinformacija, te ozbiljno znanstveno uporište za analizu konteksta vrlo je važno. N1 televizija doprinos ADMO konzorciju dat će kroz proizvodnju serijala koji će govoriti o dezinformacijama u Hrvatskoj, Sloveniji, regiji Zapadnog Balkana i Europi, te će se oslanjati na istraživanja i multidisciplinarna znanja koja dolaze iz svih 27 regionalnih europskih centara koji čine Europski digitalni medijski opservatorij“, izjavila je Ivana Dragičević, koja će autorski voditi projekt u ime N1 televizije.
Preko ADMO-a će se osigurati kontinuirana proizvodnja provjere činjenica u Hrvatskoj i Sloveniji. Timovi komunikologa, politikologa i psihologa sa sveučilišta radit će niz istraživanja i publikacija o sadržaju dezinformacija, njihovim izvorima, podrijetlu narativa, njihovom prihvaćanju i razotkrivanju, kao i ulozi međunarodnih aktera u širenju dezinformacija. Također, provodit će se kampanje medijske pismenosti, a Fakultet elektrotehnike i računarstva bavit će se razvojem AI softwarea za ranu detekciju dezinformacija. ADMO će biti i referentna točka za nadzor provedbe Kodeksa postupanja protiv dezinformacija (Code of Practice on Disinformation) u Hrvatskoj i Sloveniji.
Jačanje europskog ekosustava koji radi na borbi protiv dezinformacija je iznimno važno, a jedna od najznačajnijih aktivnosti Europske komisije u rješavanju ovog problema je bilo osnivanje Europskog opservatorija za digitalne medije (EDMO). EDMO djeluje od lipnja 2020., a nalazi se na Europskom sveučilišnom institutu u Firenci. U njegovu radu sudjeluje neovisna multidisciplinarna zajednica istraživača, stručnjaka za medijsku pismenost i provjeravatelja činjenica, koji u suradnji s brojnim medijskim organizacijama i online platformama pronalaze načine za bolje razumijevanje, analiziranje i rješavanje problema dezinformacija u Europi.
Sa šest novih EDMO centara, uz osam postojećih, mreža se sada proteže na svih 27 država članica EU i Norvešku. Uz ADMO konzorcij, početkom iduće godine s radom počinju i LAKMUSZ, koji će djelovati u Mađarskoj, GADMO koji je njemačko-austrijski hub, BROD, koji će raditi u Bugarskoj i Rumunjskoj, MedDMO, koji pokriva Grčku, Maltu i Cipar, te BECID koji se proteže na Estoniju, Litvu i Latviju.
N1 televizija osnovana je 2014. godine kao prvi regionalni informativni kanal i partner CNN-a u ovom dijelu Europe. Postala je sinonim za profesionalno, objektivno i nepristrano izvještavanje. Dio je kompanije United Media, koja je lider na medijskom tržištu i koja u svom portfoliu ima više od 55 televizijskih kanala, 30 portala, radio stanice i tiskane medije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!