Vlasnici kamiona prijete blokadom cesta

Vijesti 04. lip 201913:54 > 13:59
Ivica Galovic/PIXSELL/Ilustracija

Kilometarske kolone kamiona pred najvećim graničnim prijelazima prema Sloveniji očito su slika koju ćemo još dugo gledati. Slovenija je 1. lipnja za kamione teže od 7,5 tona zatvorila 17 graničnih prijelaza pa su prijevoznici osuđeni na dugačka čekanja na velikim graničnim prijelazima te na dulje vožnje do granice.

“Sve je počelo kada je Hrvatska zatvorila prijelaz Mursko Središće da kamioni više ne bi prolazili kroz mjesto. Dnevno je tamo prolazilo 550 kamiona kroz samo naselje i mještani s obje strane granice su se pobunili. To je bila politička odluka pred izbore i sada mi plaćamo cijenu”, rekao je za Index Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika. Pokušali su prijevoznici spriječiti zatvaranje tog graničnog prijelaza svojim prosvjedom u ožujku. S četrdesetak kamiona blokirali su granični prijelaz, no nisu uspjeli. Stanovnici Murskog Središća koji više nisu željeli slušati buku kamiona pod svojim prozorima i u strahu prelaziti ulicu ipak su bili jači, javlja Index.

Prijevoznici prijete da će blokirati ceste

“Ako se situacija ne promijeni, ići ćemo u nove prosvjede. Bit ćemo prisiljeni zatvarati ceste i unaprijed se svima ispričavamo zbog toga, ali drugog izbora nemamo”, rekao je Kranjčec koji od današnjeg sastanka hrvatskog i slovenskog ministarstva prometa ne očekuje puno. Kaže da već ima informacije da se neće dogoditi ništa pozitivno za prijevoznike. Kranjčec nije želio otkriti gdje i kada će prijevoznici blokirati ceste, kao ni namjeravaju li to napraviti u Sloveniji ili u Hrvatskoj.

Iako zasad pate samo prijevoznici, uskoro bi mogli nastradati i putnici u osobnim automobilima. Zbog ogromnog broja kamiona koji će uz cestu čekati na pregled prilazi graničnim prijelazima bit će potpuno zakrčeni.

Očekuju kolaps već za vikend, u sezoni će biti kaos

“Već sada policija skida kamione s autocesta kilometrima prije graničnih prijelaza, a za vikend bi moglo doći do potpunog kolapsa. Probajte sami zamisliti što će biti kada se u turističkoj sezoni drastično poveća i automobilski promet”, tvrdi Kranjčec.

Zatvaranjem graničnih prijelaza posebno su pogođeni prijevoznici iz županija koje ne graniče sa Slovenijom. Prijevoznicima iz graničnih županija ipak je dozvoljen prijelaz granice ako im je krajnje odredište u Sloveniji. Za tranzit vrijede jednaka pravila za sve. Gubici zbog duljeg putovanja i čekanja su, tvrde u udruzi prijevoznika, ogromni.

Gube oko 200 eura dnevno po kamionu

“Jedan dan kamiona košta između 400 i 500 eura. Ako vozač provede deset ili jedanaest sati čekajući na prelazak granice, gubitak je oko 200 eura. Tome treba pribrojiti i gubitak drugih poslova. Prijevoznik kasni s robom i teško će mu naručitelj opet dati posao, a ako mu ga i da, izgubio je vrijeme u kojem je mogao zarađivati. I s jednim danom čekanja mjesečno, a ne tjedno prijevoznici padaju ispod razine rentabilnosti”, kaže Kranjčec. Smatra da s obzirom na to da u zapadnoj Europi nedostaje više od 50 tisuća vozača kamiona uskoro možemo očekivati i da kamiondžije trajno napuste Hrvatsku.

“Vlasnici će im morati smanjivati plaće, ako ih uopće budu mogli isplaćivati, i normalno je da će ljudi otići”, rekao je Kranjčec, a prenosi Index.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.