Liječnik obiteljske medicine i član Izvršnog odbora KoHOM-a Leonardo Bressan gostovao je u N1 Studiju kod Nine Kljenak gdje je komentirao probleme oko Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH).
U ponedjeljak ujutro CEZIH je ponovno pao te se neko vrijeme nisu mogli izdavati recepti i uputnice, a KoHOM je par dana ranije upozorio na sve učestalije probleme tog sustava.
Bressan ističe da je CEZIH puno više od uputnica i recepata.
“To su i elektronski nalazi, medicinska dokumentacija, osobni podaci naših pacijenata i to je ono na što smo najosjetljiviji, a to je integritet naših pacijenata i vjerodostojnost podataka medicinske dokumentacije koju koristimo i pohranjujemo”, poručuje Bressan.
Bressan smatra da su problemi počeli kad je HZZO počeo napuštati vlastitu informatičku infrastrukturu i kad je prešao na tzv. e-HZZO.
“Tu su počeli problemi – u prebacivanju ogromnih baza podataka. Mi smo više puta apelirali da se takvi radovi koji su neizbježni rade izvan našeg radnog vremena – od 9 navečer do 6 ujutro se može svaki dan jer je najmanje opterećenje sustava. Ne znam kad to rade, ali vidite da se očito puno grešaka provlači na više razina”, kaže Bressan.
“Vlasnik CEZIH-a službeno je Ministarstvo zdravstva, a održvatelj sustava je HZZO. Informatičku infrastrukturu rade, ajmo reći, poizvođači koji nisu ni HZZO, ni Ministarstvo. Kako se kaže ‘puno baba kilavo dijete’. Bit će i dalje poteškoća”, dodaje.
“Odgovoran je vlasnik – Ministarstvo”
Bressan smatra da je odgovoran uvijek vlasnik, a to je u ovom slučaju Ministarstvo zdravstva.
“Do prije par mjeseci kad ovi problemi nisu bili toliko vidljivi i ometajući u radu, postojala je neka koordinacija između održavatelja tog sustava, HZZO-a i informatičkih kuća na terenu koje rade s našim ordinacijama, bolnicama i sl. To su bili sastanci u nekom mjesečnom ritmu gdje su se sva uočena odstupanja odmah na sastancima rješavala”, ispričao je Bressan i dodao kako su prije par mjeseci takvi sastanci prestali i više se nisu održavali.
Nastavlja da je Ministarstvo kao vlasnik preuzelo sve na sebe. “Od tada nije održana nikakva komunikacija. Imate situaciju da vlasnik, Ministarstvo zdravstva, ne komunicira s HZZO-om, koji je održavatelj. HZZO ne komunicira s proizvođačima informatičke infrastrukture za naše ordinacije. Jedini s kojima i imamo neki kontakt su proizvođači tih podsustava koje koristimo. Njima se jedino možemo javiti i oni se uvijek jave, za razliku od Ministarstva i HZZO-a.
Sustav CEZIH održava Ericsson Nikola Tesla, a Bressan kaže da je sve ugovore s njima sklapalo Ministarstvo, a ne HZZO.
“Ministarstvo treba istrljati nos odgovornima za sustav”
“Mislim da bi na tom tragu Ministarstvo zdravstva trebalo pozvati sve k sebi i svima koji su odgovorni za taj sustav istrljati nos, u njegovom resoru, pa i izvan njegova resora”, poručuje Bressan.
“Nisu to krumpiri. To tako lijepo zvuči kad glasnogovornik HZZO-a opušteno o tome razgovara, ali mi imamo realne probleme i realne bolesti i realno bolesne ljude kojima ne možemo u određenom trenutku pružiti potrebnu zdravstvenu skrb”, dodaje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare