Indeks slobodnih radnih mjesta OVI za svibanj višestruko je veći u odnosu na isti lanjski mjesec, a i usporedba sa svibnjom 2019. godine pokazuje da je potražnja za radom veća za oko jedan posto u odnosu na pretpandemijsku razinu, objavio je u utorak Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).
Kako se ističe u objavi na internet stranicama EIZ-a, tržište rada, promatrano iz perspektive kretanja OVI indeksa, već treći mjesec zaredom pokazuje jasne znakove oporavka od krize uzrokovanom Covid-19 pandemijom.
“Naime, OVI indeks za svibanj 2021. višestruko je veći u odnosu na isti mjesec prošle godine, ali valja imati na umu da je u svibnju 2020. godine, radi oštrih protupandemijskih mjera, tržište rada bilo izrazito neaktivno. Ipak, usporedba OVI indeksa iz svibnja ove godine i OVI indeksa iz svibnja 2019. godine ukazuje da je potražnja za radom veća za oko 1 posto u odnosu na pretpandemijsku razinu. Radi se o prvom zabilježenom povećanju potražnje za radom, u odnosu na pretpandemijsku razinu, otkako je počela pandemija”, navode iz EIZ-a.
Najtraženija zanimanja u svibnju 2021. bila su prodavač, kuhar i konobar, s ukupnim zajedničkim udjelom u potražnji za radom od oko 28 posto.
“Značajno se oporavila potražnja za kuharima i konobarima, što je djelomično i posljedica relativno kasnije pripreme za turističku sezonu”, ističu analitičari EIZ-a.
Dodaju da se, gledajući vrstu ugovora uz oglase za posao, u svibnju 2021. u odnosu na predpandemijski svibanj 2019., najviše povećala potražnja za radom vezana uz studentske i sezonske poslove, za oko 16 posto, dok je potražnja za radom vezana za ugovore na neodređeno porasla za 8 posto, a potražnja za radom vezana uz poslove na određeno pala je za 5 posto.
OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!