Vozarine za prijevoz nafte poskočile nakon američkih sankcija kineskom COSCO-u

Ekonomija 27. ruj 201913:29 > 13:31
/ ilustracija

Vozarine za prijevoz nafte od Bliskog istoka do Azije poskočile su u petak gotovo za petinu nakon što je SAD uveo sankcije podružnicama kineskog diva COSCO-a zbog navodne upletenosti u transport nafte iz Irana.

Washington je uveo sankcije COSCO Shipping Tanker (Dalian) Co-u i njegovoj podružnici COSCO Shipping Tanker (Dalian) Seaman & Ship Managementu, podružnicama kineskog brodara koji spada među najveće u svijetu u segmentu transporta energenata.

COSCO-vi supertankeri čine oko 7,5 posto globalne flote, prema podacima specijalizirane tvrtke Refinitiv.

Azijski kupci nafte požurili su unajmiti brodove za transport nafte, zbog čega je cijena najma supertankera na relaciji Bliski istok-Azija protekle noći poskočila gotovo 19 posto, na oko 75-76 bodova na Worldscaleu, alatu za izračun vozarina.

Trenutno nije poznato kako će SAD primjenjivati sankcije uvedene kineskim kompanijama. Izvori u sektoru tvrde da su pojedini kupci nafte odgodili najam COSCO-vih tankera kako bi proučili pravna pitanja i razmotrili mogući utjecaj sankcija.

VEZANE VIJESTI

“Tržište strahuje od sankcija pa rafinerije poduzimaju preventivne mjere. Moramo vidjeti koliko će se široko sankcije primjenjivati”, ističe glasnogovornik tajvanske rafinerije Formosa Petrochemical, velikog azijskog kupca nafte.

Vozarine su se izjednačile s razinom zabilježenom sredinom rujna nakon napada dronova na saudijska naftna postrojenja, koji su uznemirili globalna tržišta.

“Čarter tvrtke su u nevolji”, kaže agent u sjevernoj Aziji koji nije želio biti imenovan zbog politike tvrtke o odnosu prema medijima. “Napad dronovima u Saudijskoj Arabiji bio je strašna vijest za sve nas a sada se tržište suočava i s američkim sankcijama COSCO-u”, dodaje.

“Vijest je dobra za vlasnike (brodova), njima je ovo dobro vrijeme za zaradu”, dodao je.

“Vozarine su definitivno porasle zbog sankcija”, konstatira izvršni direktor velike brodarske kuće u Singapuru, koji je također želio ostati anoniman zbog politike tvrtke. Najviše su po njegovim riječima poskočile cijene prijevoza nafte brodovima na potezu od Bliskog istoka i SAD-a do Azije.

U COSCO-u nisu željeli komentirati situaciju.

“Kompanija će nastojati što prije interno analizirati situaciju i utjecaj (sankcija) ali trenutno nemamo novih informacija”, kazao je za Reuters Znang Zheng iz COSCO Shipping Energy Transportationa, krovne tvrtke COSCO Shipping Tanker (Dalian) Co-a.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.