I dok su se na kontinentu svi vratili uobičajenim obavezama, obala još živi kao da ljeto nije završilo. Više od milijun i šesto tisuća turista posjetilo nas je u rujnu, a čini se kako ni listopad puno ne zaostaje pa turistički djelatnici zadovoljno trljaju ruke. Još kad bi, do sljedeće sezone, riješili problem radne snage, poručuju, gdje bi nam bio kraj.
Dva dana prije početka studenog u Splitu je teško zaključiti da je ljeto, pa s njim i turistička sezona, završeno. Tisuće je turista, većinom s dva velika kruzera koja su jutros uplovila, preplavilo grad.
“Dolazim ovdje od svoje četvrte godine, zato što moji roditelji imaju kuću na Šolti. Sad sam odlučila živjeti ovdje, živim s majkom na Šolti, a trenutno samo uživam ovdje”, kaže nam jedna turistkinja.
“Ovdje smo zbog lijepog vremena i arheoloških spomenika. Vjerojatno ćemo ostati, dva ili tri dana. Poslije nastavljamo na Krku, a onda, vjerojatno, u Bosnu”, dodaje turist.
“Četrnaesti mi je put ovdje, ja jednostavno volim doći. Volim lakoću, ne morate činiti ništa, možete samo biti, postojati, čitati knjigu, popiti pivo, ići plivati”, zaključuje mladi turist.
Turistički djelatnici, posebno oni u Istri, zbog nevjerojatne sezone već su proglasili pobjedu turizma nad koronom.
“Za takvo mišljenje nam daje pravo situacija u devetom i desetom mjesecu ove godine, kad smo bili u crvenom po ECDC-u, a da, istovremeno, turistički promet nije, niti jedne sekunde, imao nikakvih zastoja”, rekao je Boris Žgomba, predsjednik uprave Uniline.
Nedostatak radne snage – problem koji traje
Izlaskom pandemije iz fokusa u fokus se vraća problem nedostatka radne snage. Naši su radnici odselili, Srbi i Bosanci su sve manje zainteresirani pa se radnike traži istočnije, što nije, upozoravaju ugostitelji, bez posljedica.
“Hrvatska bi trebala ići na elitni turizam, a elitni turizam, osim objekata, traži i elitnu uslugu. Ovo što dođe, uz dužno poštovanje, trude se ljudi, međutim, nije to ta kvaliteta”, ističe ugostitelj Siniša Matić.
Idealno bi bilo zadržati naše obrazovane radnike, a recept je za to, tvrdi, jako jednostavan.
“Da čovjek ima neku prosječnu europsku plaću. Samo to. Ja vam garantiram da nitko ne bi otišao. Ma tko bi otišao iz Splita, ne znam, u Irsku”, dodaje Matić.
Odlična posezona i digitalni nomadi
I tko bi, zaista, otišao iz Splita, odnosno, što je mnogima još važnije, tko bi napustio more u kojem se bar šest mjeseci godišnje užitak kupati.
“Morko, slano, ne-hladno, ugodno za kupanje”, kaže jedan kupač.
Odlična posezona vidljiva je i na otocima na koje još nije stigla zimska depresija, među kojima, gotovo svake godine, prednjači Hvar.
“Trenutačno boravi tristotinjak gostiju, prvenstveno Amerikanaca, koji su tu zahvaljujući dobivenoj nagradi, gdje je otok Hvar proglašen najboljim otokom u Europi u 2021. godini”, govori nam Petar Razović iz Turističke zajednice grada Hvara.
Osim turista sve značajniji izvor prihoda za turističke djelatnike su digitalni nomadi. Ljudi koji ured nose u džepu i putuju svijetom dok rade.
“Mi ih privlačimo. Dakle, agencije tu imaju profit, obiteljski smještaj tu ima profit, da ne govorimo o ugostiteljstvu. Zapravo, svi segmenti turizma su popunjeni s takvom strukturom ljudi koji nam mogu dobro popuniti predsezonu i posezonu”, rekla je Barbara Marković iz Hrvatske udruge obiteljskog smještaja.
Digitalni nomadi novi je profil gostiju na našoj obali koji je iznjedrila, prije svega, korona. Možda dogodine u planiranju sezone odlučimo osvojiti još neku novu tržišnu nišu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!