Najčešće greške koje motociklisti rade u prometu i kako ih izbjeći

Auto 17. kol 202221:52 0 komentara
Pixabay/Ilustracija

Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala mogu biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama.

Iako ovu skupinu sudionika u prometu kontinuirano tijekom godine policija podsjeća na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu, u cilju njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja, posebice tijekom turističke sezone kada je i povećan broj motociklista na našim prometnicama.

PROČITAJTE JOŠ

U proteklom razdoblju ove godine na prometnicama na području Varaždinske županije dogodile su se 22 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala. U tim prometnim nesrećama smrtno su stradale četiri osobe, 2 osobe su zadobile teške tjelesne ozljede, dok je 11 osoba lakše ozlijeđeno.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

No i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede, objavila je PU varaždinska.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

– kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,

– ne nose zaštitne kacige,
– kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
– precjenjuju svoje vozačke sposobnosti te istovremeno podcjenjuju opasnosti u prometu,
– obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u – obzir promet iz suprotnog smjera,

– provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
– voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
– upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
– upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),

– uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

– oduzimaju im prednost prolaska,
– prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji – vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

– skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
– prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga – na kratkim dionicama, mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:

– prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,

– uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu poput jakne, hlača, štitnika, čizmi i rukavica,
– zbog manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nosite svjetliju odjeću i – kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
– provjerite tlak u gumama,
– upalite dnevno ili kratko svjetlo,

– ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
– poštujte dopuštena ograničenja brzine,
– prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti, stanju i karakteristikama ceste,
– prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,

– ne vozite slalom između vozila,
– kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
– predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
– vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

– vozite sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu – prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
– poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da svi sudionici budu sigurni u prometu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!