Pronalazak parkirnog mjesta česta je muka mnogih vozača koji žive u urbanijim područjima, no nova tehnologija umjetne inteligencije mogla bi biti svojevrsno rješenje.
Ova tehnologija autonomnih vozila ne odnosi se samo na sumnjičavi koncept “automobila bez vozača”. Ona također pokriva čitav niz stvari koje su daleko manje dramatične, kao što su sustavi za pomoć pri parkiranju i mogućnost da se automobili sami kreću u vidu sustava za automatizirano parkiranje vozila (AVP).
Ideja je da se vozač pojavi na parkiralištu i ostavi auto da se sam parkira, a kasnije ga vrati na poziv. Planovi za ovu vrstu sustava dio su programa razvoja potpuno autonomnih vozila, ali se također može primijeniti u automobilima koji nisu samovozeći, piše AutoCar.
Problem infrastrukture
Cijela ideja je stvoriti združene sustave mobilnosti, gdje autonomni automobil stiže na parkiralište na rubu urbanog područja, a vozač i putnici izlaze i prebacuju se javni prijevoz.
Osim toga, tu se pojavljuju i potpuno novi pojmovi, kao što je “infrastrukturno orkestrirano manevriranje” (IOM). Tradicionalni pristup AVP-u je opremiti automobile s više tehnologije.
Sofisticiraniji pristup, i dio onoga što se naziva “sigurnim infrastrukturnim rješenjima”, također je instaliranje umjetne inteligencije u infrastrukturu. To omogućuje proširenje AVP-a na “inteligentno manevriranje vozilom”, a tu IOM nastupa.
Uzimajući današnju tvornicu automobila kao primjer, gotove automobile treba premjestiti na različite lokacije u tvornici, a vožnja nije najučinkovitiji način. S IOM-om, automobili se mogu poslati na drugu stanicu s kraja proizvodne linije radi testiranja ili kalibracije, ili čak logističkom timu radi isporuke. Funkcionira tako da se automobil preda inteligentnoj infrastrukturi pomoću aplikacije, a zatim infrastruktura manevrira.
To uključuje tehnologiju sličnu onoj koja se koristi u automobilima. Kamere i senzori, inteligentni algoritmi, prepoznavanje objekata temeljeno na infrastrukturi, dinamičko planiranje rute, funkcije autonomnog kočenja u nuždi i drugi integrirani su kako bi omogućili kretanje automobila pod bežičnom kontrolom.
Pretpostavka je da su automobili opremljeni automatskim mjenjačem, električnom parkirnom kočnicom, električnim servo upravljačem i inteligentnom komunikacijskom jedinicom kako bi se kretali kroz svoju okolinu.
Osnove iza IOM-a također se primjenjuju na AVP tip 2, inače poznat kao “inteligentna garaža”. U tom scenariju, automatizirane garaže mogle bi se nalaziti u, primjerice, zračnim lukama, hotelima i željezničkim kolodvorima pod potpunom digitalnom kontrolom.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!