Grindr, popularna aplikacija za gay upoznavanje i sastanke, prodala je podatke koji su uključivali precizna kretanja milijuna svojih korisnika počevši od 2017. godine, piše Wall Street Journal.
Ova praksa je najvjerojatnije dovela i do „outanja“ visokog katoličkog svećenika, navodi se u izvještaju.
Prodani podaci omogućili su nepoznatim trećim osobama da saznaju osjetljive informacije o korisnicima, uključujući s kim su se dopisivali, gdje su živjeli i radili i gdje su provodili slobodno vrijeme, prenosi Nova.rs.
Wall Street Journal je objavio da podaci ne uključuju brojeve telefona.
Prodani podaci su u nekim slučajevima bili dovoljno detaljni da se mogu utvrditi stvari poput romantičnih susreta između određenih korisnika na osnovi blizine njihovog uređaja, kao i prepoznavanje identiteta ljudi, uključujući radna mjesta i kućne adrese na osnovi njihovih obrazaca, navika i rutine.
Grindr se oglasio po tom pitanju i istaknuo da su smanjili broj informacija koje dijele od 2020. godine.
Kompanija je za The Wall Street Journal rekla da je umanjila dijeljenje informacija s oglašivačima prije dve godine tako što je prekinula protok informacija o lokaciji.
„Od početka 2020. godine, Grindr je smanjio dijeljenje informacija s partnerima za oglašavanje bilo koje velike tehnološke platforme i većine naših konkurenata, ograničavajući informacije koje dijelimo na IP adresu, ID oglašavanja i osnovne informacije o korisniku neophodne za podršku isporuke oglasa“, rekao je glasnogovornik Grindra.
Prošle godine, viši katolički svećenik dao je ostavku nakon što je objavljeno da koristi Grindr zahvaljujući informacijama koje su kružile u reklamnim mrežama.
Monsinjor Jeffrey Burrill, koji je bio glavni administrator Konferencije katoličkih biskupa SAD-a, dao je ostavku nakon što je katolički novinski portal objavio priču u kojoj se detaljno opisuje kako je koristio Grindr i posjećivao gay barove.
Prije 2020., Grindr je dijelio podatke bazirane na lokaciji s oglasnim mrežama kako bi prilagodili ciljane oglase koji su promovirali lokalne kompanije i poduzeća kao što su restorani, barovi ili hoteli.
Rukovoditelji Grindra u to vrijeme nisu vjerovali da bi dijeljenje podataka predstavljalo bilo kakav rizik po privatnost korisnika, navodi WSJ.
Korisnici aplikacije često dozvoljavaju otkrivanje njihovih lokacija kako bi se bolje podudarali s drugim ljudima koji žive u blizini.
Ti podaci se zatim dijele s oglasnom mrežom gdje oglašivači licitiraju za postavljanje oglasa na telefone korisnika kada otvore aplikaciju.
U oglasnoj mreži postoje stotine ili čak tisuće oglašivača koji dobivaju pristup informacijama u stvarnom vremenu o točnom mjestu boravka korisnika. UM, tvrtka za mobilno oglašavanje, ranije poznata kao UberMedia, kupila je sve ove podatke koji su uključivali precizna kretanja korisnika Grindra.
U siječnju 2020. Twitter je suspendirao Grindr iz svoje oglasne mreže nakon izvještaja da je mreža dijelila intimne i osobne podatke o svojim korisnicima s nezavisnim marketinškim stručnjacima.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!