U ponedjeljak, 1. srpnja, počinju ljetna sezonska sniženja. Prilika je to potrošačima iscrpljenima inflacijom i naraslim životnim troškovima, da povoljnije kupe odjeću i obuću, neki kućanski uređaj ili koji drugi proizvod koji izvan sezone popusta možda samo gledaju u izlogu.
Sezona sniženja često je i vrijeme kada se kupci žale na razne nepravilnosti i nedosljednosti u prodaji robe pa i razne trgovačke smicalice.
Mnogi možda ne znaju da u svrhu sprečavanja takvih propusta ili zavaravajućih praksi postoji Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja, usklađen s europskim direktivama o boljoj zaštiti potrošača. Onaj na snazi donijelo je tadašnje Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u ljeto 2022. godine nakon što je prethodno donesen novi Zakon o zaštiti potrošača.
Dva sezonska sniženja po 60 dana
Pravilnikom je propisano da se sezonsko sniženje odvija dvaput godišnje. Zimsko sezonsko sniženje započinje 27. prosinca, ljetno sniženje 1. srpnja, a oba mogu trajati najdulje 60 dana. Prema tome, ljetno sezonsko sniženje koje počinje u ponedjeljak trajat će tijekom srpnja i kolovoza. Ili do isteka zaliha.
Tijekom razodblja sezonskog sniženja trgovac je dužan istaknuti dvije cijene na artiklu – sniženu cijenu i najnižu cijenu istog proizvoda tijekom 30 dana prije početka sezonskog sniženja. Obje cijene moraju biti istaknute vidljivo i čitljivo kako bi kupcu bilo jasno o kolikom sniženju se radi u odnosu na redovnu cijenu.
To se, prema spomenutom Pravilniku, jedino ne odnosi na oglašavanje usluga i ugovore o pružanju usluga sklopljene izvan poslovnih prostorija i na daljinu.
Može i do isteka zaliha
Ako u 60 dana trajanja sezonskog sniženja trgovac ne proda svu robu koja je na popustu, može nastaviti s prodajom robe po najnižoj sniženoj cijeni sve do isteka zaliha ističući isključivo tu cijenu.
Za razliku od akcijskih prodaja i rasprodaja, sezonsko sniženje podrazumijeva prodaju proizvoda po istoj sniženoj cijeni i nakon isteka sezone, a do isteka zaliha. S tim da se nakon isteka 60 dana takva prodaja više ne smije reklamirati kao sezonsko sniženje.
Kome prijaviti nepravilnosti?
Ako roba kupljena na sezonskom sniženju ima neki materijalni nedostatak, za nju vrijede odredbe Zakona o obveznim odnosima.
To znači da trgovci odgovaraju za sve takve nedostatke u roku od dvije godine od dana kupnje, osim za proizvode sa greškom.
Sve uočene nepravilnosti vezane uz sezonska sniženja, osobito lažno oglašena sniženja, kupci mogu prijaviti Tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata – osobno, pisanim putem na adresu Državnog inspektorata (Šubićeva 29, 10000 Zagreb) ili putem online obrasca za podnošenje prijave koji možete naći OVDJE.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!