Od ideje do realizacije prvog bosanskohercegovačkog električnog vozila trebalo je tri godine, a onda je EVO ugledao svjetlost dana. Grupa mladih inžinjera travničke tvornice strojeva, prateći svjetske trendove, pobrinula se da bh. prvijenac bude konkurentan na europskom tržištu.
“Osnovne karakteristike ovog električnog vozila jest njegova autonomija od 100 kilometara, uz dva baterijska modula i nosivost od 300 kilograma. Ono što je još jedna njegova velika prednost je njegova zapremina kargo prostora nešto veća u odnosu na naše glavne konkurente”, objašnjava Denis Bešić, rukovoditelj razvoja u GS TMT.
Još jedna od prednosti je što se na vrhu nalazi solarni panel, što znači da se ovo električno, dostavno vozilo može puniti i sunčevim zracima.
Iako Bosna i Hercegovina još uvijek kaska za europskim zemljama u pogledu električnih vozila, EVO bi mogao biti uzdanica te napraviti veliki iskorak u privredi susjedne zemlje. Entuzijasti iz ove travničke tvornice, na ovom projektu surađivali su i sa kolegama iz regije.
“Suradnja na ovom vozilu bila s još dvije kompanije, to je jedan mladi tim momaka iz Zagreba, naši dizajneri iz Beograda. Time smo posebno ponosni, da smo napravili jednu sinergiju u regiji, naravno TMT jest nositelj posla. To je pokazatelj da ovdje ima znanja, ima pameti, da se može raditi i da ekonomija ne poznaje granice”, govori izvršni direktor GS TMT-a Senad Beganović.
Ova tvornica postala je prepoznatljiva prije nekoliko godina zbog skupocjenog električnog bicikla Ruffiana, koga je kupio čak i Cristiano Ronaldo. Metalna konstrukcija se pravi ovdje, a sklapa u Njemačkoj. Odnedavno, taj posao vodi ‘sestrinska’ firma. No, i u slučaju EVO vozila i Ruffian bicikla, carinski nameti su ograničavajuća okolnost.
“Mi radimo ovdje, zavarimo konstrukciju, farbamo, radimo predmontažu i šaljemo u Njemačku da se full montira biciklo. Zašto to radimo, radimo samo iz jednog razloga, zbog problema carina koje imamo. Znači na sve te elemente morate platiti 10 posto carine i onda ga vratiti gore. Kad plaćate 10 posto carine, onda nam se isplati jeftinije da radite u Njemačkoj gdje to nemate”, objašnjava tehnički direktor Ruff Cyclesa Muamer Trako.
Kada je riječ samo o EVO vozilu, pred travničkom tvornicom trenutno je još jedan veliki zadatak – uspješno proći testiranja i dobiti licencu za serijsku proizvodnju. A onda krenuti u osvajanje europskog tržišta.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare