Kupovina automobila mnoge tjera u nemilosrdno tržište rabljenih vozila gdje svaka odluka nosi određeni rizik.
To se nije promijenilo s porastom popularnosti električnih automobila. Električna vozila i dalje podložna raznim prevarama, uključujući i ono najpopularniju – vraćanje kilometara, pokazalo je istraživanje carVerticala, tvrtke koja se bavi provjerom povijesti automobila.
Električni automobili su budućnost, a iako vlade diljem Europe postupno ukidaju benefite vlasnicima takvih vozila, električni su automobili mnogo lakši za održavanje, a istovremeno tehnološki napredniji od dizelskih i benzinskih vozila.
No to ne znači da ne postoje zamke prilikom kupovine takvih rabljenih vozila. Nažalost, bilo koje električno vozilo može imati vraćenu kilometražu jer koriste iste digitalne brojače kilometara kao i bilo koje drugo vozilo. Digitalne brojače kilometara zapravo je puno lakše krivotvoriti u usporedbi s mehaničkim koji se koriste u starijim vozilima.
Prema podatcima carVerticala, 15,6 posto svih vozila u Europi ima vraćenu kilometražu. Udio električnih vozila s vraćenom kilometražom je sličan – 13,4 posto svih električnih automobila imalo je vraćene brojače kilometara. To sugerira da se kupci rabljenih električnih i vozila na fosilna goriva suočavaju s gotovo istim rizikom od prevare s kilometražom.
Važno je znati i da je svaki drugi rabljeni automobil u Europi sudjelovao u nesreći, a kod rabljenih električnih vozila ta brojka iznosi 43,6 posto, što štetu na električnim vozilima čini gotovo jednakom. Štoviše, električna vozila uglavnom služe za gradsku vožnju, pa će se broj nesreća vjerojatno povećavati kako vozni park električnih vozila stari.
Prometne nesreće mogu biti manje ili više ozbiljne, što dovodi do deformacija karoserije i pogonskog sustava, prerane korozije i oštećenja baterija električnih vozila. Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju se zamijeniti kako bi se izbjegao kratki spoj ili opasnost od požara. Nove su baterije skupe, a neki vozači umjesto toga pokušavaju prodati svoje vozilo kao vozilo “bez oštećenja”.
Očitavanje brojača kilometara izvrsno je za procjenu stanja automobila. Većina proizvođača električnih vozila daje jamstvo na baterije od najmanje 100.000 km, no one obično mogu trajati više od 320.000 km.
Kilometraža vozila može vam pomoći odrediti koliko baterija još može izdržati. Problem je u tome što se ne možete osloniti samo na očitanja kilometraže jer ona može biti lažna, a vijek trajanja baterije može se resetirati. Prevaranti to mogu namjestiti u roku od nekoliko minuta, što znači da morate poduzeti dodatne mjere opreza kako biste bili sigurni da je automobil vrijedan tražene cijene.
“Ovisno o kapacitetu, zamjena baterije može koštati desetke tisuća eura ili čak polovicu vrijednosti automobila. Ovo je najskuplji dio električnog automobila, iako su općenito električna vozila jeftinija za održavanje u usporedbi s automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem”, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Prevaranti se prilagođavaju novim tehnologijama u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da ni elektrifikacija voznog parka neće riješiti taj problem.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!