Bijele linije zanimljivih vijugavih oblika nedavno su se pojavile na cestama u središtu malog sela u zapadnoj Francuskoj.
Riječ je o inovativnom načinu borbe protiv prebrze vožnje za koji se glasno zalaže tamošnji gradonačelnik, ali nisu svi stanovnici oduševljeni njegovim rješenjem.
Stanovnici malog sela u zapadnoj Francuskoj iznenadili su se kada su na raskrižju nekoliko glavnih cesta ugledali bijele linije zanimljivih oblika. Prema riječima tamošnjeg gradonačelnika, riječ je o novom načinu poticanja vozača da voze sporije u području gdje je ograničenje brzine 20 kilometara na sat, no vozači često voze 50 kilometara na sat ili više, piše Euronews, a prenosi N1 Slovenija.
“To je grad od 1.700 stanovnika s tri glavne seoske ceste, dvije su na ovom području. Ljudi voze brzo i ne možemo ih uvjeriti da uspore”, rekao je načelnik Loire-Authiona, Jean-Charles Prono.
Loire-Authion je skupina od sedam sela, uključujući Bauné – mjesto raskrižja koje je iznenadilo svojim inovativnim rasporedom.
Protiv ležećih policajaca
Načelnik Prono objasnio je medijima da je odluka o bijelim crtama na cesti donesena nakon rasprave između izabranih dužnosnika područja i šire metropolitanske regije Angers. Prema njegovim riječima, linije će utjecati na brzinu vozača tako što će “otežavati čitanje krajolika ili stvarati događaje koji će privući pozornost vozača”.
Također su razgovarali o dodavanju tradicionalnih ležećih policajaca, ali su zaključili da bi oni mogli biti preglasni i stoga ometati okolne stanovnike.
Neobične oznake izazvale su burne reakcije građana, pa tako i na društvenim mrežama. Mnogi su se pitali zašto se grad odlučio na ovakvo rješenje i je li ono dopušteno. Neki smatraju da bi znakovi također mogli zbuniti vozače i možda izazvati prometnu nesreću.
“Je li načelnik dobro? Ovo nije njegov privatni vrt”, napisao je jedan korisnik Facebooka. Drugi korisnik pitao je gdje je u ovom rasporedu pješak koji želi prijeći cestu.
Načelnik Prono rekao je da uredba još nije konačna, ali su željeli barem nešto poduzeti kako bi potaknuli vozače da voze sporije.
“Trenutno radi. No, svjestan sam da ovaj aranžman može biti i dezorijentirajući i da moramo biti oprezni, posebno sa starijim mještanima, komentirao je dodavši kako već primjećuju usporavanje vozača na ovom dijelu.
Brzina glavni uzrok smrti
U 2022. godini u prometnim nesrećama u zemljama Europske unije poginulo je približno 20.600 ljudi.
Europska komisija želi prepoloviti taj broj do 2030. uvođenjem sigurnijih vozila, infrastrukture i cesta. “Vožnja prevelikom ili neprilagođenom brzinom velika je prijetnja sigurnosti na cestama”, stoji u izvješću Europskog opservatorija za sigurnost cestovnog prometa, koji procjenjuje da je 10 do 15 posto svih nesreća i čak 30 posto nesreća sa smrtnim ishodom izravna posljedica prevelike ili neprilagođene brzine.
Švedska i Danska smatraju se europskim zemljama s najsigurnijim cestama, dok Rumunjska i Bugarska imaju najveću stopu smrtnosti na cestama, za petama im ide i Hrvatska.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.