Više od polovine hrvatskih korisnika mobilnih usluga (55 posto) posjeduje pametni telefon, što je za gotovo 20 postotnih bodova više nego samo godinu dana ranije, pokazalo je istraživanje koje je provela agencija GfK. ·
Pametnim telefonima su najskloniji mlađi, obrazovaniji korisnici, posebno studenti i učenici, kao i osobe s višim prihodima u kućanstvu.
Internet na mobilnom uređaju koriste gotovo svi vlasnici pametnih telefona (92 posto), a među njima gotovo 30 posto već je prešlo na 4G internet, koji je i do 10 puta brži od 3G interneta. Korisnicima internet na pametnom telefonu zadovoljava tri potrebe: omogućuje slobodu i efikasnost, osjećaj dijeljenja, povezanosti i pripadanja te nudi zabavu.
Gotovo 70 posto korisnika surfa na smartfonu više od 30 minuta dnevno, a među mlađima od 24 godine čak 91 posto. Četiri petine ispitanika koristi internet i izvan kuće, pritom koristeći isključivo 3G/4G mobilni pristup ili kombinirajući mobilni pristup i fiksne pristupne točke.
Mobilni internet koristi se za četiri do pet usluga: najviše za društvene mreže i za surfanje internetom, više od 45 posto. Osim toga, 32 posto ga koristi za gledanje video zapisa i slušanje glazbe te slanje i primanje elektroničke pošte.
Zagrepčani koriste najviše aplikacija
Društvene mreže, slušanje glazbe i gledanja video zapisa karakteristike su korisnika pametnih telefona u svim regijama, ali postoje i razlike u korištenju pojedinih aplikacija. Tako Zagrepčani nešto intenzivnije koriste svoje pametne telefone od korisnika po drugim regijama, u prosjeku i za više od pet različitih usluga. Češće od korisnika u drugim regijama koriste navigaciju, prate sport i financije. Stanovnici Sjeverne Hrvatske najčešće koriste navigaciju i čitaju vijesti. U Istri i Primorju prate vremensku prognozu te koriste aplikacije za izlaske i zabavu te zdravlje i fitnes. Dalmatinci koriste najmanje aplikacija – između tri i četiri, najmanje su na društvenim mrežama, a i najmanje im treba vremenska prognoza i navigacija. Slavoncima najmanje trebaju aplikacije za zdravlje i fitnes.
Žene vole aplikacije za zdravlje i fitness, muškarcima najvažniji sport i financije
Muškarci koriste u prosjeku jednu aplikaciju više nego žene. Žene više nego muškarci koriste aplikacije za zdravlje i fitness, glazbu i vremensku prognozu. Muškarci preferiraju poslovne i financijske aplikacije, navigaciju i vodiče, a posebno sport, koji je šest puta popularniji kod muškaraca nego kod žena.
Tinejdžeri su nejčešće na društvenim mrežama i slušaju glazbu, stariji od 35 godina prednjače po uporabi poslovnih aplikacija i praćenju portala s vijestima, dok su stariji od 45 godina skloniji financijskim aplikacijama, navigaciji i vremenskoj prognozi.