Važan rok za kupce BMW-a bliži se kraju: pravo na odustajanje zbog neispravnih kočionih sustava vrijedi samo do kraja godine. Proizvođač automobila morao je povući 1,5 milijuna automobila diljem svijeta jer je integrirani kočioni sustav (IBS) koji su izradili dobavljači uzrokovao probleme – zahvaćeno je ukupno deset serija modela (kao što su BMW X1, X2, X5, serija 5 i serija 7 limuzine kao i Mini Cooper i Countryman).
Problemi s kočnicama mogu biti opasni za vozače
Prema Saveznoj upravi za motorni promet (KBA), smetnje signala senzora položaja motora mogle bi “dovesti do kvara na hidrauličnoj podršci sile kočenja i DSC kontrola stabilnosti bi tada bila “nedostupna” a put kočenja bi mogao biti duži, prenosi Fenix.
“Testiranje je pokazalo da u vrlo rijetkim slučajevima može doći do poremećaja signala u elektronici kočionog sustava”, potvrđuje BMW.
Kupci BMW-a mogu još do kraja godine osporiti te nedostatke
Zakonska odgovornost za materijalne nedostatke odnosi se na kupce s novim automobilom, kaže odvjetnik Markus Klamert.
“Ovo vrijedi dvije godine od kupnje. To znači da jamstveni zahtjevi za vozila kupljena 2022. godine istječu krajem 2024. godine.”
Kupac zadržava pravo na smanjenje cijene ili odustajanje. U slučaju kvara moguća je dodatna kompenzacija.
“U načelu, ne postoji pravo na zamjensko vozilo ili rent-a-car. Zamislite da vozilo stoji u radionici nekoliko mjeseci bez ikakve zamjene. To ne može i ne smije biti tako”, kaže Klamert.
Prema njegovim riječima, mnogi sudovi odlučuju u korist potrošača ili tvrtki koje tuže.
Što onda “dovodi do povrata automobila uz odbitak tzv. naknade za korištenje uz povrat kupoprodajne cijene ili do čiste naknade”.
Pogođeni su mnogi vozači iz okolice Münchena
Pogođeni su i brojni vozači BMW-a iz okolice Münchena – poput Andreasa Abelea, poduzetnika iz Kraillinga.
Početkom rujna želio je dogovoriti sastanak s BMW-om za zamjenu službenih automobila.
“Prema BMW-u, to je bilo moguće tek krajem studenog”, kaže Abele.
“I sigurno ne šaljem svoje zaposlenike u ovim automobilima kad bi kočnice mogle otkazati.”
Evo što BMW kaže o debaklu s kočnicama
Međutim, BMW naglašava: Unatoč mogućem prekidu signala, “sustav kočenja prelazi u sigurno stanje u kojem se kočenje uvijek može izvršiti, a zakonski propisane performanse kočenja su značajno prekoračene.”
Glasnogovornik tvrtke je to rekao u listopadu. Ovisno o situaciji, povećava se sila aktiviranja potrebna za kočenje. Unatoč kvaru ABS-a i DSC-a, “osnovna funkcija stabilizacije još uvijek je dostupna tijekom kočenja.”
Započela je tehnička kampanja za pogođena vozila kupaca u koja se ugrađuje novi softver vozila.
“Ako se kočioni modul treba zamijeniti, to će potrajati oko 3,5 sata.” Opskrbu potrebnim komponentama “jamči dobavljač”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!