Pogledajte koliko je ostalo “snage” u Teslinoj bateriji nakon 320.000 kilometara

Auto 17. svi 202314:58
REUTERS/Jason Reed//File Photo

Američki proizvođač električnih automobila, Tesla je objavio svoje tzv. Izvješće o utjecaju za 2022., u kojem otkriva da njihove baterije traju puno dulje nego što mnogi očekuju.

Izvješće o utjecaju je dugoročni plan koji prikazuje ciljeve održivosti proizvođača automobila. U Tesli smatraju da nije dovoljno dobro samo proizvoditi električne automobile već ih novim mjerama nastoje učiniti ekološki prihvatljivijima, prenosi CarBuzz.

Mnoge zanimaju procjene o degradaciji baterije nakon određenog vremena, ili određenog broja kilometara. Tesla tvrdi da njegove baterije gube samo 12 posto kapaciteta nakon 200.000 milja, odnosno 320.000 kilometara.

Tesla

Riječ je o vrlo važnom faktoru koji treba uzeti u obzir pri kupnji novog električnog vozila. Ako baterija jako padne, vozilo postaje gotovo beskorisno, a vlasnik se suočava s kupnjom novog ili zamjenom baterije. Nijedna od ovih opcija nije održiva, a ni pristupačna.

Trenutačno, Teslini podaci pokrivaju samo Model S i Model X. Manji i noviji Model 3 i Model Y još nisu dio istraživanja.

Tesla vjeruje da ova spora stopa degradacije znači da vlasnici neće morati mijenjati svoje baterije. “Budući da prodajemo električna vozila više od desetljeća, imamo pouzdan skup podataka koji nam pokazuje degradaciju baterije tijekom vremena. Procjenjujemo da vozilo odlazi na otpad nakon otprilike 320.000 kilometara korištenja u SAD-u i 240.000 kilometara u Europi”, kažu iz Tesle, no s tim podacima bismo se teško mogli složiti.

Naravno, kilometraža nije jedini faktor degradacije baterije. Starost baterije jednako je važna, zajedno s načinima vožnje i punjenja. U Tesli kažu da su svjesni toga i da namjeravaju te aspekte uključiti u buduće skupove podataka.

Prema pisanju Electreka, podaci iz nekoliko tisuća Tesla pokazuju da je veća baterija od 90 kWh bila sklonija bržem gubitku kapaciteta od baterije od 85 kWh te da su Model 3 i Model Y pokazali snažno zadržavanje kapaciteta baterije. Podaci pokazuju manje od 10 posto gubitka nakon 160.000 kilometara i 15 posto nakon 320.000 kilometara.

Ali nisu sve Tesline baterije otporne na test vremena. Teslin prvi automobil, Roadster, je 2016. nudio nadogradnju baterije za 32.000 dolara jer su bile podložne kvarovima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.