Više od 40 posto osiguravatelja smatra Google potencijalnom konkurentskom prijetnjom zbog snažnog brenda i mogućnosti korištenja podataka o klijentima, pokazalo je najnovije istraživanje u tom sektoru.
Google je pretekao Amazon i Wal Mart i ocijenjen je najvećom konkurentskom prijetnjom za tradicionalni sektor osiguranja, pokazala je anketa savjetodavne tvrtke Capgemini u kojoj je sudjelovalo više od 150 izvršnih direktora osiguravateljskih kuća.
Istraživanje je objavljeno u utorak u sklopu godišnjeg izvješća Capgeminija o svijetu osiguranja, a pokazalo je, između ostalog, da bi mladi, mobilnim telefonima okrenuti potrošači mogli zaobići tradicionalne osiguravatelje i odlučiti se za “novu, okretniju” konkurenciju.
Tako je samo 34 posto klijenata mlađih od 35 godina izvijestilo o pozitivnom iskustvu s tradicionalnim osiguravateljima dok je u skupini starijih od 35 godina takvu ocjenu iznijelo 55 posto ispitanika, pokazuje istraživanje Capgeminija, provedeno među više od 15.000 klijenata u 30 zemalja.
Osiguravatelji se u posljednje vrijeme sve više okreću tehnologiji kako bi dobili više informacija o klijentima i eventualno im ponudili povoljnije osiguranje. Tako su u segmentu automobilskog osiguranja posegnuli za telematikom, takozvanim crnim kutijama u automobilima, kako bi dobili više informacija o stilu vožnje klijenata, uz fokus na sigurnost.
Sljedeće je područje interesa umreženi dom – tehnologija koja omogućuje da na daljinu isključite pećnicu i time izbjegnete potencijalni požar. Google je vlasnik kompanije Nest koja kreira softver za umrežavanje doma i mogla bi postati odskočna daska i za usluge osiguranja.
“Da bi se uspješno nosili s nadolazećom konkurencijom, osiguravatelji moraju izgraditi brendove, naučiti iskoristiti podatke o klijentima u stvarnom vremenu i razviti okretne operativne modele”, zaključak je Capgeminijevog istraživanja.
Neki stručnjaci za industriju osiguranja sumnjaju ipak da će tehnološke tvrtke izravno ulaziti u prilično striktno reguliran sektor osiguranja. Vjerojatnije je da će sklapati partnerstva s osiguravateljima, kojima bi to moglo ići na ruku, drže oni.
Tako se u SAD-u Liberty Mutual već udružio s Nestom kako bi ponudio jeftinije osiguranje korisnicima Nesta.
“Google neće postati osiguravajuće društvo”, ustvrdio je Nigel Walsh, voditelj britanskog osiguranja u Capgeminiju. No, zahvaljujući proizvodima kao što je Nest “oni su značajan dio lanca vrijednosti u osiguranju zbog onoga što znaju o potrošačima”, pojasnio je Walsh.