Nakon još jednog kruga pregovora sindikata i Vlade o novom Temeljnom kolektivnom ugovoru (TKU) za javne službe, ministar rada i mirovinskoga sustava Marko Pavić istaknuo je u srijedu kako vjeruje da će uskoro biti završeni i da su ostala otvorena tri pitanja - naknada za prijevoz na posao, osnovica plaća i povlaštene otpremnine.
Izvijestio je kako je naknada za prijevoz na posao bila glavna tema te da se utvrdili koji su sporni dijelovi oko kojih nemaju usuglašene stavove.
I dalje se pregovara u dobroj vjeri i stavovi su poprilično usuglašeni i još je ostalo nekoliko spornih točaka. Utvrđeni su nesporni stavci TKU i radne skupine će to iščistiti i nastojat ćemo u ponedjeljak u potpunosti usuglasiti naknadu za prijevoz, istaknuo je ministar Pavić.
O osnovici smo već razgovarali, a prijevoz smo već u velikoj mjeri usuglasili, dodao je.
Koordinator sindikalnog pregovaračkog tima i predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Republike Hrvatske Branimir Mihalinec rekao je kako će se o osnovici plaće još pregovarati.
Što se tiče naknade za prijevoz, rekao je kako je “vrag u detaljima” i da tu ima najviše problema, jer žele zaštititi djelovanje javnih službi u svim područjima Hrvatske i da se tu malo razilaze (s Vladom).
“Čini mi se da nije baš stav da svugdje javne službe moraju jednako funkcionirati, a bez ljudi koji moraju doći na radno mjesto, nema niti funkcioniranja javne službe, a niti osiguranja demokratskog razvoja i očuvanja toga dijela Hrvatske”, rekao je Mihalinec.
Što se tiče otpremnina to ćemo pregovarati, no sindikat ima jasno stajalište da se samo treba izbrisati termin ‘povlaštene’ jer one to nikako nisu, istaknuo je.
Predsjednik Samostalnog sindikata zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske Stjepan Topolnjak očekuje od Vladine strane da će biti “popustljivija” glede naknade za prijevoz, jer se čini, kazao je, da ne želi popustiti ni u jednom segmentu.
Ono malo što su ponudili u cijeni kilometra je za sindikate apsolutno premalo, pogotovo za radnike koji rade na otocima ili udaljenijim mjestima, da se njima ograničavaju putni troškovi na 100 kilometara, zaključio je Topolnjak.