Peugeot u 2016. godini gotovo udvostručio dobit

Ekonomija 23. velj 201713:41 > 13:43
Peugeot Hrvatska

Francuski proizvođač automobila PSA, vlasnik brendova Peugeot i Citroen, u četvrtak je izvijestio da je u prošloj godini gotovo udvostručio neto dobit, dok grupa planira kupiti europske marke General Motorsa - Opel i Vauxhall.

Godišnja neto dobit automobilskog diva poskočila je 79 posto, na 2,15 milijardi eura, te su nakon šestogodišnje pauze ponovo najavili isplatu dividende, i to u iznosu 48 eurocenti po dionici.

“U okruženju koje karakteriziraju nepovoljni valutni tečajevi, taj su rast generirali veći obujam (prodaje), te pozitivni cjenovni i jedinični pokazatelji, kao i niži fiksni i troškovi proizvodnje”, navodi se u priopćenju.

U siječnju su objavili da su u 2016. prodali ukupno 3,15 milijuna vozila, što je 5,8 posto više nego u godini ranije. Veću prodaju pripisali su ponajprije obnovi poslovanja u Iranu nakon ublažavanja međunarodnih sankcija.

U današnjem su izvješću pak naveli da su im prihodi u 2016. smanjeni 4,1 posto, na 54 milijarde eura, što u kompaniji uglavnom pripisuju prodaji dijela FAURECIJE, proizvođača auto dijelova u djelomičnom vlasništvu PSA. Ako se izuzme utjecaj te prodaje, prihodi su smanjeni samo 1,2 posto, u velikoj mjeri pogođeni promjenama valutnih tečajeva.

Prošlog su tjedna signalizirali da su zainteresirani europske brendove Opel i Vauxhall, trenutno u vlasništvu američkog General Motorsa.

Njihova je objava potaknula bojazni u Njemačkoj i Velikoj Britaniji da bi novi vlasnik smanjio obujam poslovanja izvan Francuske. Opel je krajem 2015. imao 10 tvornica u šest europskih zemalja i 35.600 zaposlenih, uključujući i 18.250 u Njemačkoj. U Velikoj Britaniji prisutan je na tržištu prodajom vozila pod brendom Vauxhall.

Bude li planirano preuzimanje uspješno, PSA bi mogao ponovo zauzeti poziciju drugog po veličini proizvođača automobila u Europi, nakon njemačkog Volkswagena. Trenutno je na toj poziciji konkurentski francuski proizvođač automobila Renault.

PSA je danas povisio srednjoročne ciljeve za razdoblje od 2016. do 2018. godine i sada ciljaju na rast operativne marže za više od 4,5 posto, u usporedbi s prethodno zacrtanih četiri posto.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.