Posebno izdanje Business Caféa pod nazivom "Žene u muškom biznisu", održano je sinoć u zagrebačkom hotelu Academia, pod pokroviteljstvom Panonske, novog proizvodnog asortimana iz obitelji Pan piva. Brojna publika, mahom poduzetnici, okupili su se tom prigodom kako bi poslušali iskustva nekih od vodećih poslovnih žena u Hrvatskoj.
Prisutnima se tom prilikom predstavila HelleMüller Petersen, predsjednica Uprave Carlsberga Croatia, Sanja Hrvojević Beganović, direktorica Saaba za Hrvatsku i Martina Drezga, vlasnica i direktorica tvrtke Drezga, ekskluzivnog zastupnika Husqvarne za Hrvatsku, dok je raspravu vodila Kristina Ercegović, osnivačica i vlasnica franšize Business Café.
Unatoč činjenici da je 60 posto žena u EU visokoobrazovano, a da su kompanije koje vode žene i do 25 posto profitabilnije na svjetskoj razini, žene i dalje manje zarađuju za istu poziciju, a u Hrvatskoj drže svega 18 posto upravljačkih pozicija u kompanijama, istaknuto je tom prigodom na uvodu u raspravu. Žene se također teže odlučuju i za pokretanje vlastitog posla, s obzirom da ne čine niti trećinu svih poduzetnika u Hrvatskoj. Dok s druge strane, upravo žene kao potrošači donose više od 70 posto kupovnih odluka na globalnoj razini.
Da je pak ženama u pretežito muškim industrijama itekako izazovno potvrdile su i sugovornice, koje kroz dugi niz godina grade svoje uspješne karijere.
“Vaš razvoj, a konačno i uspjeh ponajprije ovisi o tome kakvim se timom okružite i tko vam je lider. Stoga ako vaš lider nije na razini, možete biti strpljivi i kroz pametnu komunikaciju ga pokušati usmjeriti ili jednostavno otići, ako vidite da to ne funkcionira. S druge strane budite otvoreni prema feedbacku jer je to jedini način da učite i razvijate se, gledajte na kritiku kao vašu šansu za razvoj“, istaknula je Helle Müller Petersen, koja je prije dolaska u Hrvatsku, držala vodeće poziciju u Carlsbergu širom Europe i Azije. “Pronađite svoju svrhu i potom se organizirajte ako želite doći do vrha, jer će vam upravo dnevne rutine kroz vrijeme omogućiti da što bolje razumijete vlastiti biznis i napredujete“, zaključila je Helle Müller Petersen, dodavši: “Mi u Carlsbergu, čiji je vlasnik danska dobrotvorna zaklada, znamo svoju svrhu, mi proizvodimo pivo za bolje danas i sutra, stoga u središte stavljamo održivo poslovanje na dobrobit zajednice. U takvom stimulativnom okruženju, vođena snažnim ženskim uzorima u meni se probudila strast za razvitkom i napretkom, koju sada prenosim dalje i u hrvatskom Carlsbergu”.
Nakon inspirativnog predavanja prve žene hrvatskog Carlsberga, svoje iskustvo iznijela je poduzetnica Martina Drezga, čija je tvrtka generalni zastupnik svjetski poznatih brendova i proizvođača strojeva za uređenje okoliša.
“Ne volim dijeliti poslove na muške i ženske pa tako ni industrije jer smatram da ako znate voditi biznis, možete raditi u bilo kojem okruženju, neovisno prodajete li maskare ili motorne pile”, rekla je Martina Drezga, dodavši: “Imala sam sreću da sam odgojena u obitelji gdje roditelji nisu pravili razlike među nama kao djecom pa sam odrasla u uvjerenju da mogu sve čega se primim jednako dobro napraviti, s druge strane, kad smo sestra i ja preuzele obiteljsku tvrtku susretale smo se s određenim predrasudama od strane muških kolega i kupaca, no nismo dale da nas to obeshrabri već smo se okrenule onome u čemu smo najbolje, organizaciji i vođenju poslovanja, što nam je omogućilo da razvijemo uspješnu i stabilnu kompaniju”.
Da je humor jedan od efikasnih načina za nošenje s predrasudama prema ženama u „muškom biznisu“ pokazala je Sanja Hrvojević Beganović, predstavnica poznatog švedskog proizvođača borbenih aviona u Hrvatskoj.
“Iskustvo me je naučilo da se ženi kao lideru u ovoj industriji bolje postaviti donekle opušteno, nego inzistirati na prečvrstom gardu, koji ponekad može biti kontraproduktivan. Ljudi će vas uvijek stavljati u određene kalupe, bez obzira radite li u muškom ili ženskom biznisu, no na vama je da to ne prihvaćate k’ srcu i da nađete pravi način kako se nositi s time. Tek onda ćete vlastitim stavom dobiti priliku da pokažete ono što znate, što će vam omogućiti da malo po malo mijenjate te predrasude”, poručila je Sanja Hrvojević Beganović.
Više o Business Caféu
Business Café je najveći regionalni poduzetnički događaj koji okuplja male poduzetnike i one koji to žele biti s ciljem razmjene informacija, dijeljenja iskustava i ohrabrivanja na pokretanje i vođenje vlastite poslovne priče. Do sada je u 25 gradova i sedam država organizirano više od 200 događanja na kojima je pred više od 15 000 posjetitelja podijeljeno 700-tinjak uspješnih poslovnih priča i sklopljeno više od 20 milijuna eura poslova.
Više o asortimanu Panonska
Panonska, novi proizvodni asortiman proizvođača Pan piva, donosi najpopularnije svjetske stilove piva prilagođene istančanim nepcima ljubitelja piva, nudeći suvremeniji, urbaniji i nešto provokativniji pristup uživanju u pivu. Panonska obuhvaća tri najpopularnija svjetska pivska stila: Wheat, APA i Dark lager, a namijenjena je mlađim potrošačima i pivoljupcima te onima koji su otvoreni prema novim pivskim stilovima. Wheat je pšenično pivo stabilne pjene i blago zamućene zlatne boje, nježnog kremastog okusa, uz dašak agruma. A.P.A. (American pale ale) je ale pivo raskošne jantarne boje te bogate i stabilne pjene čiji okus karakteriziraju bogate hmeljne, cvjetne i voćne note, dok je Dark Lager tamni lager, smeđe boje kestena i bogate pjene te punog karamelastog okusa.
Više o Panonska asortimanu i mjestima gdje je možete pronaći pronađite na web stranici www.panonska.beer.